تماس بگیرید

بازاریابی رستوران
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

فهرست مطلب

بازاریابی رستوران و اهمیت آن

نحوه برنامه ریزی برای موفقیت و رونق رستوران

رستوران هایی که موفق می شوند اغلب بازاریابان خوبی دارند. آنها بازار هدف خود را می‌شناسند و بر روی آن کار می کنند و همیشه در حال پیشرفت هستند.بیشتر رستوران ها بازاریابان ضعیفی دارند.

این راهنما چارچوبی است که هر رستوران می تواند برای ساختن یک طرح بازاریابی از آن استفاده کند. این راهنما به شما اطمینان می دهد که می توانید یک برنامه حرفه ای برای پیدا کردن یک گروه پایدار از مشتریان را شروع کنید.

رمز موفقیت در یک برنامه موفق بازاریابی رستوران این است:

  • داشتن چارچوبی برای پیروی از آن.
  • اینکه بتوانید تلاش خود را در زمینه های اصلی متمرکز کنید.
  • پیگیری هدف و ادامه دادن مسیر بعد از به نتیجه رسیدن

در پایان این راهنما قادر خواهید بود:

یک برنامه بازاریابی برای رستوران خود تهیه کنید.
بدانید که چگونه کار می کند.
با اطمینان طبق برنامه اولیه خود پیش بروید تا پیشرفت خود را ببینید. پس با ما همرا باشید.

اصول قبل از شروع

شما باید با یک ذهنیت بازاریاب وارد شوید، یک میلیون ایده وجود دارد که می توانید هنگام اداره یک رستوران به کار بگیرید اما اگر وقت خود را صرف بهترین ایده کنید ، نتیجه بهتری خواهید گرفت. در اینجا چند اصل برای کمک به شما آورده شده است.

  1. در واقع بازاریابی ۹۰٪ کار سخت و ۱۰٪ ایده کار است. بیشتر مردم فکر می کنند که بازاریابی فقط ایده و نو آوری است. در حالی که ایده فاکتور مهمی است، اما تلاش برای به ثمر رساندن ایده قسمت مهم کار است. اکثر بازاریابی ها به دلیل اجرای بد ، و نه ایده های بد ، شکست می خورند.
  2. یک جستجوی سریع در گوگل ایده های بسار زیادی را به شما می دهد. بهترین بازاریاب ها این ایده ها را پیدا میکنند سپس تصمیم میگیرند که کدام یک از تاکتیک ها برای رستوران آنها مفید است.
  3. آزمایش و خطا را بپذیرید، ایده های مناسب را پیدا کنید آنها را امتحان کنید اگر در آن شکست خوردید بعد از یک استراحت کوچک دوباره قوی تر به راه خود ادامه دهید هزاران ایده وجود دارد و شما هرگز نباید تسلیم شوید. پیگیر باشد و بی وقفه برای آنچه میخواهید تلاش کنید.
  4. یک تاکتیک برای همه متناسب نیست، تاکتیکی که برای یک رستوران کار می کند احتمالاً برای یک رستوران دیگر به همین ترتیب کار نخواهد کرد. روش های زیادی برای پیاده سازی یک ایده خاص وجود دارد ، بنابراین شما باید در مورد آنچه برای کسب و کار شما مفید است فکر کنید.
  5. بهترین برنامه های بازاریابی رستوران بر روی بازار هدف رستوران کار میکنند . مشتری ها را غیر مستقیم تشویق می‌کنند که رستوران شما را انتخاب کنند. در واقع کار اصلی آنها این است که به نحوی مشتریها را جذب کنند که مشتری ها فکر کنند خودشان رستوران را انتخاب کردند نه رستوران آنها را.
  6. از نقاط قوت خود استفاده کنید. اگر نویسنده ، عکاس یا بازاریاب رسانه های اجتماعی عالی هستید ، از این مهارت ها برای ساختن یک طرح بازاریابی عالی بهره ببرید.
  7. تمرکز خود را محدود کنید. ایده های خوب زیادی وجود دارد و دنبال کردن همه آنها وسوسه انگیز است. از این وسوسه اجتناب کنید، در عوض ، قبل از امتحان سایر موارد ، تعداد کمی ایده را به خوبی اجرا کنید. این کار نتایج را بهبود می بخشد و استرس را از بین می برد.
  8. هرگز تسلیم نشوید، ارائه برنامه بازاریابی رستوران یک فرآیند طولانی مدت است و پاداش ها در کوتاه مدت نتیجه نمی دهند. اگر هر روز سر کار حاضر شوید و برنامه خود را با دقت اجرا کنید ، مطمئنا نتیجه خواهید گرفت.

سوالاتی که در راه رسیدن به هدف باید از خودتان بپرسید!

۱-سعی در دستیابی به چه چیزی دارید؟

کافی نیست بگویید که می خواهید مشتری های بیشتری داشته باشد. باید خیلی خاص تر باشید. با اهداف اصلی خود شروع کنید، مثلا ۵۰۰۰ دلار درآمد از وقت ناهار کسب کنید. این اهداف باید واقع بینانه بوده و دستیابی به آن سخت باشد. تعداد مناسبی از اهداف را که می‌توان همزمان بر روی آنها کار کرد انتخاب کنید. تعداد آنها نباید بیشتر از ۳ باشد چون باعث عدم تمرکز شما می‌شود و نتیجه نخواهید گرفت. هنگامی که لیست کوتاهی از اهداف را انتخاب کردید ، در مورد مهمترین اهداف فکر کنید و آنها را اولویت بندی کنید.

۲-مشتریان شما چه کسانی هستند؟

بازاریابی عالی نتیجه درک دقیق ازمشتریان است ، سپس تشویق کردن آنها در شبکه های اجتماعی برای امتحان کردن رستوران.
شما احتمالاً چند نوع مشتری مختلف خواهید داشت ، به عنوان مثال ، بیایید نگاهی به رستوران برتر Sartoria لندن بیندازیم. مشتریان رستوران سارتوریا طیف وسیعی از انواع مختلف مشتری را ارائه می دهد.
اولین قدم تقسیم بندی آنهاست. مثلا:

  • نوع: ثروتمند
  • سن: بیشتر ۴۰ – ۸۰ سال.
  • جنسیت: تقریبا هر دو جنس برابر
  • حرفه: غالباً بازنشسته و سطح بالا.
  • هزینه هر نفر: به طور کلی زیاد است
  • چرا می آیند؟ کیفیت غذا ، خدمات و محیط.
  • چه موقع شرکت می آیند؟ غالباً در ساعات ساکت تر مانند صبحانه ، ناهار یا عصرهای وسط هفته.
  • آنها کجا زندگی می کنند؟ بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با رستوران فاصله دارد.
  • چه سفارش می دهند؟ غذاهای ارگانیک و دریایی
  • چه مدت می مانند؟ ۱ تا ۱٫۵ ساعت.
  • آیا آنها به صورت گروهی شام می خورند؟ به طور معمول گروه دو تا چهار نفر.
  • متوسط ​​هزینه آنها چقدر است؟ به دلیل گران بودن غذاهای دریایی به طور کلی بالاتر از حد متوسط ​​است.

هنگام ساخت این نمایه های مشتری ، نکته اصلی دستیابی به سطح جزئیات مناسب است. تا تمرکز خود را بر روی بهترین بازار هدف بگذارید.

۳-چه نوع رستورانی هستید؟!

بهترین رستوران ها می توانند بیانیه ماموریت را به روشنی تعریف کنند. هدف واقعی این است که به شما کمک کنیم در مورد هویت رستوران خود فکر کنید. واضح بودن بیانیه رستوران، به شما کمک می کند تا در برنامه بازاریابی رستوران خود تصمیم بگیرید که چه کسی را هدف قرار دهید و چگونه آنها را هدف قرار دهید. شما می‌توانید بیانیه رستوران های معروف را بخوانید. و از آنها الگو برداری کنید.

۴-پیام های بازاریابی

هنگامی که مأموریت گسترده خود را تعریف کردید ، وقت آن است که در مورد پیام هایی که می خواهید به مشتریان منتقل کنید فکر کنید.
بیایید در مورد رستوران Seasons Kitchen در لندن صحبت کنیم اینکه چه پیام هایی را از طریق برنامه بازاریابی رستوران خود منتقل می کند.
پیام های Season’s Kitchen:

  • ما مواد با کیفیت بالا استفاده می کنیم.
  • ما غذاهای ساده و با کیفیت خوب می پزیم.
  • ما یک فضای دوستانه فراهم می کنیم.

برنامه خود را بسازید

اکنون ما برخی از سوالات مهم بنیادی وجودی را پوشش داده ایم که زمان آن فرا رسیده است که طرح خود را شروع کنید.

بازاریابی یک آزمایش است. شما باید یک فرضیه بسازید و سپس آن را آزمایش کنید. هرچه فرضیه شما دقیق تر باشد ، برنامه دقیق تری خواهید داشت.

منظور ما از فرضیه پیشنهاد ایده ای است که نتیجه مشخصی را به همراه خواهد داشت. یک رستوران ممکن است فرض کند:

“با ارسال پست های روزانه با کیفیت بالا در اینستاگرام، می توانیم در ۱۲ هفته آینده فالور های اینستاگرام خود را ۶۰۰ نفر افزایش دهیم. این باعث ایجاد ده رزرو اضافی در هفته می شود. ”
چگونه یک ایده قوی ارائه دهیم؟!

به رقبا نگاه کنید: رستوران های موفقی را ببینید که مشتری مشابهی دارند و نحوه بازاریابی آنها را بررسی کنید.

به گذشته رستوران خود کنید: اگر در گذشته بازاریابی را با موفقیت انجام داده اید ، دوباره همان راه حل ها را پیش بگیرید.

درباره بازاریابی بیاموزید: به طور کلی درک خود از بازاریابی رستوران را با مطالعه کتاب ، وبلاگ و گوش دادن به پادکست ها بهبود ببخشید.

اطمینان حاصل کنید که فرضیه شما به راحتی قابل آزمایش است. اگر می توانید با استفاده از منابع کمتری از زمان و هزینه ، ایده خود را عملی کنید ، بهتر است زیرا آزمون کم خطر می شود.

از متخصصان بپرسید: از افرادی که دانش خاصی دارند بخواهید به شما کمک کنند،
ایجاد سایت اینترنتی، شبکه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، پست الکترونیک، سیستم عامل های دیگر (TripAdvisor ، OpenTable)، می‌تواند به شما کمک کند.

یک سیستم رهگیری ایجاد کنید

مرحله بعدی برای برنامه بازاریابی رستوران شما این است که بفهمید چگونه می خواهید همه چیز را ردیابی کنید. همانطور که گفته شد ، این امر حیاتی است ، بنابراین شما می توانید در مورد موفقیت خود قضاوت کنید.

معیارهای شما همیشه باید قابل اندازه گیری باشد و تا آنجا که ممکن است به شما اطلاعات بدهد. برای نشان دادن نمونه ای از معیارهای خوب ، نگاهی به یک رستوران خیالی بنام Sushi Emporium رستوران سوشی نیویورک با ظرفیت ۱۰۰ صندلی بیندازیم.

هدف یک ساله تجارت: با حفظ حاشیه سود ، در سال آینده ۲۰ درصد درآمد را افزایش دهید.

برای انجام این کار ، باید درآمد خود را در هر سه ماه تقریباً ۵٪ افزایش دهد. به عنوان مثال ، در Q1 ما می خواهیم ۷۰۰،۰۰۰ دلار و در Q2 735،۰۰۰ $ ، و… اطمینان حاصل کنید که درک و پیگیری هدف ساده است.

این را می توان به اهداف کوتاهتر تقسیم کرد. هفتگی ، ماهانه و سه ماهه معمول است.پیشرفت های خود را اندازه بگیرید تا ببینید چقدر از برنامه هدف فاصله دارید.

آمیخته بازاریابی چیست؟

آمیخته بازاریابی با ارزش‌ترین چیزی است که به مشتری ارائه می‌گردد اما لزوماً، محصولی ملموس نیست.

اساساً یک شرکت یا یک محصول جدید را معرفی و یا محصول کنونی خود را توسعه می‌دهد.

همه می‌دانیدبازاریابی بخشی از فعالیت‌های شرکت است که از طراحی محصول تا فروش ادامه دارد و هدف نهایی آن افزایش فروش و سودآوری شرکت است. آمیخته بازاریابی، در برنامه ریزی اصولی برای رسیدن به فروش و سودآوری کمک بزرگی می‌کند. با استفاده از مدل‌های بازاریابی  می توانید مطمئن باشید که تمام جوانب کار را در نظر گرفته‌اید و یک استراتژی کامل و جامع برای بازاریابی طراحی کرده‌اید.

آمیخته بازاریابی ترکیبی از ۷ مهارت بازاریابی است که تعادل میان آن ها برای کسب و کار سود آوری پایدار خواهد داشت.

نوع محصول یا خدمت برای آمیخته بازاریابی

چه کالا یا چه خدماتی را قرار است بفروشید؟چه ویژگی هایی دارد؟

قیمت محصول یا خدمت

سیاست گذاری شما برای قیمت گذاری کالا چیست؟

برای مخاطب خود توضیح دهید چراقیمت کالا یا خدمات شما گران یا ارزان است؟

تبلیغات

از خود بپرسید چرا مشتری باید از شما خرید کند و نه رقیب شما؟

پاسخ به این سوال اساس تبلیغات شمارا تشکیل خواهد داد.

روش ارائه خدمت

مشخص کنید مشتریان باید حضوری از شما خرید کنند.

یا از طریق اینستا گرام؟یا از طریف وبسایت؟به مشتریان توضیح دهید.

بسته بندی

اغلب مشتریان احساس خریدمی کنند و سپس اغلب خرید خود را منطقی توجیه می کنند.

شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا با محصول خود به مشتری حس خوب بدهید.

بسته بندی محصول یا خدمت خود را فراموش نکنید.

جایگاه سازی

دوست دارید مشتریان درباره شما چه بگویند.

جایگاه سازی یعنی مهندسی باورهای مشتریان درباره خودتان!ان را از دست ندهید.

اخلاق تعامل با مشتری

مشتریان از برند ها خرید نمی کنند.از فروشندگان خرید می کنند.

خوش رفتار باشید و لبخند بزنید.تا فروشنده قبل از کالا از شما راضی باشد.

 

دیجیتال مارکتینگ برای رستوران داری

دیجیتال مارکتینگ به رستوران و یک شرکت نرم افزار رستوران چه ارتباطی دارد؟ بیاید از دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم. اجازه دهید ابتدا مخاطبین هدف رستوران را مشخص کنیم. کسب و کار رستوران داری از نوع B2C است. یعنی یک کسب و کار با مصرف کننده نهایی برخورد دارد. البته ممکن است که رستورانی با شرکتی یا سازمانی همکاری کند اما به طور کلی نوع کسب و کار همین است. مشتری هدف رستوران ها همه مردم هستند. یعنی همه مردم می توانند از خدمات رستورانی استفاده کنند. البته در اینجا بحثی داریم که برخی رستوران ها و کسب و کارهای مشابه مخاطبان خاصی دارند. مثلا ممکن است رستورانی لاکچری باشد و مشتریانش به صورت غالب افراد جامعه با وضعیت مالی خیلی خوب باشند. و یا کافی شاپی که درصد خیلی زیادی از مشتریانش را جوانان تشکیل می دهند. اما سوال این است که آیا بقیه افراد جامعه نمی توانند از امکانات این مجموعه ها استفاده کنند؟ جواب منفی است. همه افراد می توانند مشتری شما باشند.

اکنون باید برویم سراغ ابزارها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ که در مجموعه شما ممکن است مفید باشد.

طراحی سایت

طراحی سایت از ابزارهای بسیار حائز اهمیت در دیجیتال مارکتینگ برای رستوران ها است. داشتن یک سایت خوب و مناسب برای رستوران، دارای منو، امکان رزرو غذا، امکان ثبت سفارش و ارسال غذا از ویژگی های شاخص یک سایت خوب رستورانی است

سئو (بهینه سازی سایت) به چه معناست؟

سئو به روند بهینه سازی یک وب سایت و همچنین تمام محتوای موجود در آن وب سایت برای قرارگیری وب سایت در بالاترین جایگاه نتایج ارگانیک گفته می شود. موفقیت در سئو نیازمند درک نحوه کار موتورهای جستجو، آنچه افراد جستجو می کنند و اینکه چرا و چگونه افراد جستجو می کنند، است. سایتی در نبرد سئو موفق است که یک وب سایت جذاب برای کاربران و موتورهای جست و جو باشد.
نکات زیر می‌توانند در سئو سایت موثر باشند.

کلمات و واژگان کلیدی مرتبط

کلمات کلیدی بایستی در عنوان و در دل متن شما به صورتی خاص و درست جای گرفته باشند.

بازاریابی محتوایی

تولید محتوای خوب و مناسب و ترویج دادن آن را بازاریابی محتوایی می گویند. هدف ما از بازاریابی محتوایی آگاهی از برند، رشد ترافیک سایت، افزایش بازدید از شبکه های اجتماعی و همراهی با مشتری است.

محتوایی که در فضای مجازی قرار می دهید باید تفاوت داشته باشند. اگر در این موارد اطلاعات کافی ندارید حتما از یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ که سابقه فعالیت هم داشته باشد مشاوره بگیرید. محتوا نویسی یک موضوع بسیار پر اهمیت در دیجیتال مارکتینگ است. استراتژی دقیقی برای بازاریابی محتوایی خود در نظر بگیرید. داستان هایی که در رستوران شما اتفاق می افتد، جشن هایی که برگزار می شود، رویدادها، عکس منو و به خصوص عکس غذاهای رستوران از مهم ترین محتواهایی است که باید در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید !

لینک سازی

در سئو دو نوع لینک سازی وجود دارد. لینک سازی داخلی که بین صفحات پیج شما صورت می‌گیرد و باید ارتباط موضوعی را برای کاربر مشخص نماید. نوع دیگری از لینک سازی نیز به لینک سازی خارجی معروف است. چنانچه شما یک صفحه از سایت خود را به وب سایت دیگری لینک کنید در صورتی که سایت فوق مرتبط با موضوع سایت شما باشد، شما لینک سازی خارجی انجام داده‌اید. این مورد می‌تواند، یک قدم بلند در بهبود سئو به شمار آمده و کمک کند تا کاربران از مزایا و اطلاعات سایت شما آگاه و بهره‌مند گردند. این عملکرد سئو می‌تواند اعتبار دامنه سایت شما را نزد گوگل افزایش دهد.

 

تبلیغات PPC ( پرداخت به ازای هر کلیک )

یک از راه هایی که شما می توانید به کمک آن ترافیک سایت خود را بالا ببرید تبلیغات کلیکی است. تبلیغات کلیکی یعنی اینکه شما به ازای هر کلیکی که بر روی محتوای شما صورت می گیرد مبلغی را پرداخت می کنید. رایج ترین ابزار تبلیغات کلیکی ادوردز گوگل ( Google AdWords ) است.

ایمیل مارکتینگ

برخی از شرکت ها از ایمیل مارکتینگ به عنوان روشی برای ارتباط با مخاطب استفاده می کنند. ایمیل ها اغلب با هدف ترویج محتوا، معرفی خدمات، ارائه تخفیفات و اطلاع رسانی رویداد استفاده می شود.

روابط عمومی آنلاین (Online PR)

روابط عمومی در فضای مجازی باعث ارتباط بیشتر شما با مخاطبان می شود. پاسخ به سوالاتی که مخاطب شما در قسمت کامنت ها قرار می دهد و یا پاسخ به نظراتی که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود از این نوع است.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی شبکه های اجتماعی

فعالیت هایی که شما در رسانه های اجتماعی به منظور رشد برند و محتوای تان انجام می دهید را می گویند. هدف از بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت، ارتباط نزدیک با مشتری و تولید لید فروش است.

اگر رستوران داری بخواهد از بین ابزارها و تکنیک های دیجتال مارکتینگ فقط یک مورد را برای کار کردن انتخاب کند بدون شک آن مورد شبکه های اجتماعی است.

این روزها مردم ساعات زیادی از زندگی را در شبکه های اجتماعی سیر می کنند. طبق تعریفی که از بازاریابی داشتیم (حضور در جایی که مشتری هدف حضور دارد،فضای مجازی) رستوران ها باید برای پیدا کردن مشتری و رونق کسب و کارشان  رو به سمت شبکه های اجتماعی بیاورند. امروز پیام رسان ها و رسانه های اجتماعی پرطرفدار در کشور ما کم نیست. هر چه سریع تر برای حضور در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنیم و استراتژی محتوایی خود را برای حضور در شبکه های اجتماعی تعیین نماییم بهتر است.

سفارش گیری آنلاین غذا

موضوع سفارش غذا به صورت آنلاین را بسیار جدی بگیرید. اگر وقت و هزینه کافی برای راه اندازی اینچنین سایتی را ندارید حتما از پلتفرم های موجود برای سفارش آنلاین غذا استفاده کنید. خیلی از رستوران داران می پرسند من رستوران خود را در کدام یک از این سایت های سفارش آنلاین غذا قرار دهم؟ جواب خیلی ساده است. از شما که بابت حضور در این سایت ها هزینه ای دریافت نمی شود. پس حتی اگر در سایتی سفارش به رستوران شما صادر نشود حداقل این است که افرادی که در آن سایت سفارش آنلاین غذا حضور دارند نام رستوران شما را دیده و احتمالا برای یکبار هم که شده منوی شما را دیده اند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است که رستوران داران می توانند برای آن برنامه ریزی خوبی داشته باشند. در دنیا هنوز هم ایمیل قوی ترین ابزار بازاریابی است. اگر می توانید تخفیف هایی که به مناسبت های مختلف ارائه  کنید و یا رویدادهای مهمی که برگزار می کنید از طریق ایمیل اطلاع رسانی کنید. ابزارهای ارسال ایمیلی که وجود دارد گزارش های بسیار خوبی از میزان کلیک ها و باز شدن ایمیل ها توسط مخاطبان ارائه می کند.

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی انلاین را فراموش نکنید. به خصوص در شبکه های اجتماعی. روزانه ساعاتی را به پاسخگویی به سوالات اعضای کانال خود اختصاص دهید. اگر در سایت رستوران هم کامنتی زیر مطلبی قرار می گیرد حتما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی مخاطبان خود باشید. اینگونه است که مشتری حس می کند برای نظرات او اهمیت قائل هستید و این بسیار برای مشتری ارزشمند است.

 

بازاریابی موبایل و روش های آن برای رستوران ها

درعصر حاضر دنیای دیجیتال به طرز عجیبی در حال گسترش می باشد و انسان ها باید همسو با این پیشرفت حرکت کنند. این موضوع اثر خود را روی کسب و کار ها گذاشته است و صاحبان رستوران برای جذب مشتری باید از استراتژی مختلف  استفاده کنند. اکثر مشتریان رستوران آنها را در گوشی خود جست و جو می کنند و رستوران خود را انتخاب می کنند. همین امر فرصت بسیار خوبی برای صاحبان رستوران ها قرار داده تا خود را به مشتریان معرفی کند و شانس بیشتری برای جذب آنها داشته باشند.

در این مقاله ما قصد داریم تا بهترین روش های بازاریابی موبایل را معرفی کنیم.

تعریف بازاریابی موبایل چیست؟

در حال حاضر بیشتر مردم در دنیا مالک موبایل هستند،بازاریابی موبایل یک استراتژی بازاریابی برای همه کاربران دارای تبلت، تلفن های هوشمند و ابزار های ازاین دست هستند که محتوایی را از طریق پیامک، ایمیل، شبکه های اجتماعی و…. را دریافت می کنند.

هدف بازاریابی موبایل در رستوران ها خیلی فراتر از این است که رستوران ها در اینستاگرام پیجی را درست می کنند است.در زیر به چند مورد ازآنها اشاره می کنیم.

۵ استراتژی برتر در بازاریابی موبایل برای رستوران ها

۱. یک وبسایت فعال و ریسپانسیو برای رستوران خود طراحی کنید؛

در اولین گام یک وب سایت برای رستوران خود طراحی کنید که کاربر پسند و رسپانسیو باشد. اکثر کاربران با گوشی خود رستوران مدنظر خود را جست وجو می کنند پس باید سایت شما برای انواع گوشی ها رسپانسیو باشد و بتواند بسیار خوب منوها و قسمت های مختلف رستوران شما را معرفی کند.

برای طراحی وب سایت آن را به یک تیم طراحی بدهید تا برایتان به بهترین نحو سایت مدنطرتان را  اجرا کند.

بازاریابی موبایل برای رستوران

 

۲. رستوران خود را در اپلیکیشن های مختلف معرفی کنید؛

اپلیکشن های مختلفی در حال حاضر وجود دارند که می توانند رستوران شما را به کاربران معرفی کنند. پس صاحبان رستوران ها در ابتدا باید در این اپلیکشن ها خود را معرفی کنند. این موضوع زمانی بسیار مهم است که در منطقه ایی که رستوران شما واقع است رقیب های شما زیاد باشد یا در یک کلان شهر باشد و یافتن رستوران شما برای کاربران و یا مهمان ها به این راحتی صورت نپذیرد. با معرفی کردن رستوران خود در این اپلیکشن ها شاهد خواهید بود که مشتریان رستوران شما افزایش پیدا کرده است.

 

۳.  در سرویس رایگان Google My Business رستوران خود را ثبت کنید؛

این سرویس که به صورت رایگان توسط گوگل برای معرفی کسب و کارها ایجاد شده است. صاحبان رستوران باید در ابتدا باید در این سرویس ثبت نام کنند.

شما باید در این صفحه لوکیشن رستوران خودتان، آدرس، شماره تماس، آدرس سایت تان، ساعات کاری، منو غذاها و… را باید ثبت کنید. در ثبت اطلاعات دقت کافی را داشته باشید چون بعد از ثبت رستوران شما توسط گوگل به همه نشان داده می شود و اگر صفحه ایی حرفه ایی را ایجاد کرده باشید باعث رشد چشمگیر مشتریان رستوران خود خواهید بود.

ناگفته نباشد این سرویس برای ایران در دسترس نبوده و شما می توانید اطلاعات خود را در گوگل مپ ثبت کنید چون همان بازدید ها از سمت گوگل به رستوران شما می آورد.

 

۴. از اپلیکیشن های تحویل غذا برای خدمات دهی بهتر رستوران خود استفاده کنید؛

یکی ازالزامات بسیار مهم برای رستوران ها تحویل غذا درب منازل می باشدو این امر یک امتیاز بسیار خوب برای صاحبان مشاغل به شمار می اید. در واقع خیلی از مردم ترجیح می دهند غذای خود را در خانع میل کنند و به هر دلیلی شرایط بیرون رفتن را ندارند همین موضوع باعث شده میزان تقاضای تحویل غذا درب منازل بالا رود.

برای اینکار شما باید کسی را استخدام کنید که اینکار را انجام دهد و اگر تعداد مشتریان شما بالا باشد باید افراد بیشتری را استخدام کنید. اما راه ساده تر ان این است که از اپلیکشن هایی که این خدمات را ارائه می دهند استفاده کنید تا سرعت خدمات دهی شما بالا رود و بتواند رضایت مشتریان شما را به همراه بیاورد.

 

بازاریابی موبایل برای رستوران

 

۵. از سرویس پیامکی به نفع رستوران خود استفاده کنید؛

راه دیگر برای دیده شدن رستوران شما این است که SMS برای گروه های هدف در منطقه ایی که رستوران شما واقع است بفرستید اما در انتخاب متن خوددقت کافی را داشته باشید تا بتوانید بهره وری خوبی از این کار بدست بیاوریم. بعضی از پیشنهادات  که در متن پیامک باید به آن دقت نمایید در زیر آورده شده است.

سعی کنید رویدادهای پیشرو رستوران خود را اطلاع دهید.

تخفیف ها و کوپن ها ی رستوران های خود را به مشتریان اطلاع دهید.

می توانید از طریق نرم افزار پونه بعد از سفارش غذا برای مشتریان خود متنی را با عنوان تشکر از سفارش غذا را ارسال بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب
صبحانه
بلاگ
مواد غذایی مقوی برای صبحانه خوشمزه

طبق تحقیقات، متخصصان تغذیه صبحانه را از اصلی ترین وعده های غذایی خوانده است. انسان وقتی روز خود را شروع میکند ، به انرژی زیادی

قهوه
مدیریت کافی شاپ
انواع مختلف قهوه و خصوصیات آن ها

قهوه یک نوشیدنی سلیقه ای میباشد. بسیاری از افراد آن را به خاطر طعم تلخ آن دوست ندارند ، بسیاری هم با نوشیدن آن دچار

مهمترین عملیات اجرایی رستوران
مدیریت رستوران
مهمترین عملیات اجرایی رستوران

عملیات اجرایی رستوران که در مراکز غذایی (رستوران ها، فست فودها، تالارها) صورت می گیرد تقریباً بیشتر از سرو و تحویل غذا است. رستوران های

کنترل داخلی در رستوران
مدیریت رستوران
کنترل داخلی در رستوران ها

طبق آخرین آمار از رستوران ها ، سرقت و کلاهبرداری کارمندان هر ساله از ۴ تا ۵ درصد از درآمد فروش سالانه برای رستوران ها