تماس بگیرید

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

فهرست مطلب

دورکاری برای رستوران با کمک تکنولوژی؛ درحالیکه برخی از رستوران ها به فن آوری های جدید روی می آورند، بر اندوه کارکنان و پرسنل آنها نیز افزوده می شود. محصولات جدید با کمک هوش مصنوعی نویدبخش ایجاد شبکه ای گسترده تر و دسترسی سریعتر به داوطلبان هستند.

حدود پنج سال پیش ، خانم کنزی ویلیفورد در یک رستوران کار می کرد. سپس او اولین فرزند خود را به دنیا آورد و به یک مادر خانه دار تبدیل شد و از کارهای مربوط به خدمات غذا دست کشید تا از بچه های ۵ و ۲ ساله ی خود مراقبت کند.

اما چند ماه پیش ، ویلیفورد خبری در مورد یک فرصت جذاب خواند. او می توانست بدون اینکه از خانه اش خارج شود ، در رستوران قدیمی خود ، Baby Jack’s BBQ در ممفیس کار کند.

این ایده را آقای Will Clem، بنیانگذار رستوران Baby Jack’s داده بود. وی در ماه فوریه یک شرکت جدید به نام Bite Ninja راه اندازی کرد که رستوران ها را از راه دور به پرسنلش متصل می کرد تا بتوانند در طول روزها و ساعات شلوغ رستوران در قسمت سفارش غذا با خودرو به کار مشغول شوند.

زمانیکه رستورانِ Baby Jack مخصوصا شب جمعه ها شلوغ میشد، این ایده به ذهن آقای Clem رسید. رستوران کارگر کافی نداشت ، بنابراین او لپ تاپ خود را در درایو قرار داد و شروع به گرفتن سفارش از خانه اش ، در Zoom کرد.

وی گفت: “در پایان شب ما توانستیم کل ساعات کاری روزمان را ذخیره کنیم و هیچ کس حتی متوجه نشد که ما در رستوران نیستیم.”

رستوران ها می توانند از تیم “نینجاهای” آموزش دیده برای جبران خلأهای پرسنلی و تسریع در سفارش غذا با خودرو استفاده کنند. اما شاید جالب ترین مورد برای صنعتی که با چالش های عظیم استخدام روبرو است این باشد که خدمات به استخر کارگران تبدیل شود، بدین معنی که بیشتر متقاضیان کسانی باشند که به دنبال کار در خود رستوران نباشند، مانند مادران خانه دار.

آقای Clem گفت: “شما می توانید یک صندوقدار باتجربه ی بسیار خوب استخدام کنید که حتی اگر من هم بخواهم وارد فروشگاه بشوم، به هیچ وجه اجازه ی این کار را ندهند و فقط سفارش بگیرند.”

خانم ویلیفورد سه ساعت شیفت یعنی تایم ناهار یا شام را بعهده گرفته است و از پشت یک میز کار در اتاق خواب پسرش یا بیرون از خانه در حیاط اگر شرایط آب و هوا مناسب باشد، کار می کند.

او گفت: “من عاشق انجام این کار هستم و در واقع از آن لذت زیادی می برم، زیرا کار با این شرایط باعث می شود که زمان خیلی کمی از بچه هایم دور باشم.”
ویلفورد گفت: « اگر بیت نینجا( Bite Ninja ) نبود، من تا قبل از بزرگتر شدن بچه هایم نمی توانستم به سر کار برگردم.»

بیت نینجا(Bite Ninja)، یکی از شرکت های نوظهور است که امیدوار است فناوری اش بتواند مشگلات پرسنل را هنگام شیوع و همه گیری با کار سخت در رستوران ها کاهش داده و کار را برای آنها آسانتر کند. برخی دیگر قول می دهند که از طریق الگوریتم هایی مانند Tinder، به رستوران ها کمک کنند تا سریعتر بتوانند داوطلبان بهتر را گزینش کنند.

مدیر عامل Ware Sykes، در برنامه ی استخدامی Seasoned که در ماه ژانویه در دالاس راه اندازی شد بیان داشت که این برنامه به دنبال تطبیق شبکه ای از رستوران ها با افراد جویای کار است که به کارفرمایان این امکان را می دهد تا متقاضیان را به راحتی غربال کنند و مصاحبه های درون برنامه را تعیین کنند.

این یک گزینه ی جایگزین برای ابزارهای معمول استخدام مانند Craigslist یا علامت قدیمی Help Wanted است و به طور خاص برای کارگران ساعتی رستوران مناسب است.

آقای Sykes گفت: “این بخشی از جامعه است که نادیده گرفته شده است و رستوران ها برای همیشه با این مسئله سر و کار دارند.”

برنامه ی استخدامی Seasoned، مطالعه ای را با مشاوره Bain & Co، انجام داد که نشان داد برای استخدام یک نفر به روش سنتی ، از تبلیغات تا زمان و وقتی که مدیر صرف میکند، به طور متوسط ​​۶۵۰ دلار برای رستوران ها هزینه بوجود می آورد. ولی با فن آوری جدید ،رستوران ها برای دسترسی به برنامه ی استخدامی Seasoned ماهیانه فقط باید ۲۴۹ دلار هزینه کنند.

از ماه فوریه ، این شرکت با بیش از ۶۵ مارک به نمایندگی از ۲،۶۰۰ مکان در دالاس کارش را آغاز کرده و آقای Sykes، تخمین می زند که این برنامه تقریبا توسط یک سوم از متقاضیان احتمالی مشاهده شده باشد.

همچنین در همان ماه، آقای Kelli Valade ، مدیر عامل رستوران، برنامه ی Black Box Intelligence را به داده ی شرکت اضافه نموده و آن را به اطلاع هیئت مدیره رساند.

آقای Valade، رئیس سابق Chili’s Grill & Bar ، از پلتفرم “fast, frictionless” برنامه ی Seasoned را توئیت کرده و آن را “ابزاری موثر برای جذب کارمندان در زمانی که استخدام به سرعت تغییر می کند” خواند.

برنامه ی دیگری به نام Landed در مارس ۲۰۲۰ راه اندازی شد و مجموعه ای مشابه از ابزارهایی شبیه Tinder را برای اتصال رستوران ها و متقاضیان ارائه داد . داوطلبان شغلی ، ویدئویی از خود بارگذاری می کنند و الگوریتم Landed آنها را با بیش از ۵۰ متغیر از جمله مهارت های ارتباطی و برنامه ی زمان بندی قبل از مطابقت با رستوران ها، ارزیابی می کند.

شرکت بزرگ Apple American، صاحب امتیاز Applebee که از اواسط سال ۲۰۲۰ شروع به استفاده از Landed کرد ، گفت که این برنامه مدت زمان استخدام افراد را کاهش داده و همچنین داوطلبان بهتری را استخدام کرده است.

خانم تینا مایر (Tina Meyer ) ، مدیر حوزه ی منابع انسانی اپل آمریکا ، در یک ایمیل گفت: “مدیران دیگر مجبور نیستند برنامه های بی شماری را از طریق سایت های مختلف استخدام مرتب کنند. تمام این کارها از طریق Landed برای آنها انجام می شود و مصاحبه ها به طور خودکار بر اساس زمان ترجیحی آنها تنظیم می شوند.”

انتظار می رفت Landed تا پایان سال ۲۰۲۱ در حدود ۲۰ بازار عرضه شود. Landed در حالی که تعداد مشتریان رستوران خود را اعلام نمی کند ، گفت که آنها هر ماه در حال افزایش هستند، چیزی که مدیرعامل ویویان وانگ ( Vivian Wang ) در تابستان از آن تحت عنوان “استخدام مجدد بزرگ” یاد کرد و گفت که مشتریانی و متقاضیانی که بخاطر این همه گیری دیگر به رستوران نمی رفتند، همگی باز خواهند گشت.

او گفت: “به معنای واقعی کلمه یک شبه، آنها باید رستوران خود را به راه بیندازند .”

رستوران های Land محور، اشتراک ماهانه را پرداخت می کنند که از روزی ۵ دلار شروع می شود و بستگی به نقش آنها برای استخدام و چقدر سریع بودن آنها در پر کردن برگه ی استخدام دارد.

آقای Joshua Secrest ، جانشین بازاریابی و حمایت از مشتری برای Scottsdale ، شرکت مستقر در Ariz، گفت: «Paradox ، یک پلت فرم استخدام مبتنی بر پیام کوتاه است که همچنین مورد توجه “گسترده”ی رستوران ها قرار گرفته است.»

پلتفرم پارادوکس، از بین مشتری های رستورانی روی مک دونالد و پاپا جان ( Papa John ) و امثال اینها حساب باز کرده که هدف اصلی آن ساده سازی روند استخدام است. اولیویا (Olivia )، “دستیار استخدام” هوش مصنوعی از متقاضیان اسکرین گرفته و مصاحبه ها را از طریق پیام متنی برنامه ریزی می کند.

آقای Secrest گفت:« پلتفرم پارادوکس با ساده سازی فرآیند، این مجموعه را گسترش می دهد. افراد جویای کار می توانند در ۷ روز هفته و بصورت ۲۴ ساعته درخواست دهند و اولیویا می تواند به آنها کمک کند تا در مدت سه دقیقه مصاحبه کنند. او همچنین به بیش از ۱۰۰ زبان صحبت می کند و هر گونه مانع احتمالی دیگر را کاهش می دهد.»

آقای Secrest گفت:« در نتیجه ، مشتریان فست فودی پلتفرم Paradox ، شاهد افزایش تعداد برنامه ها با درصد سه رقمی بوده اند ، در حالی که داوطلبان غیرحضوری کاهش یافته اند.»

وی گفت: “به نظر می رسد با استفاده از این نوع فن آوری ، به اندازه ی یک نسل پرش به سمت جلو داشته باشیم . شما نتایج بسیار متفاوت را مشاهده خواهید کرد.”

در حالی که پلتفرم پارادوکس و گروه های پیشرفته آن ممکن است به یافتن و استخدام سریعتر کارگران و متقاضیان کمک کنند ، اما آنها به طور کامل یکی از مهمترین موانع صنعت را برطرف نمی کنند، یعنی به نظر نمی رسد مردم مانند گذشته دوست داشته باشند که در رستوران ها کار کنند.

آر-بی ( RB ) ، در اوایل ماه جاری گزارش داد که در طی همه گیری کرونا ، بسیاری از افراد به مشاغل با ثبات بیشتر ، خطرات بهداشتی کمتر و حقوق بهتر روی آورده اند.

جان کلیولند (John Cleveland )، سرآشپز اجرایی Post & Beam در لس آنجلس ، گفت: “کارگران اصلی بیشتر در معرض ویروس COVID-19 هستند و این باعث شده است که مشاغلی همچون مهمانداری کمتر برای عموم جذاب باشد . در نتیجه ، مردم شروع به کشف شیوه دیگری از زندگی هستند تا قادر به ادامه ی راه باشند .”

تا رستوران ها نتوانند این مشکلات را حل کنند ، ممکن است فقط فناوری ها بتوانند از عهده ی این‌ کار برآیند.

 

منبع: restaurantbusinessonline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب
افتتاحیه رستوران
مدیریت رستوران
افتتاحیه رستوران

پس از برنامه ریزی ها و ماه ها تلاش نوبت به افتتاح رستوران می رسد. بنظر منوی عالی چیده اید، کارکنان را آموزش داده اید،