تماس بگیرید

مدیریت رستوران
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

فهرست مطلب

راهنمای کامل نحوه ی مدیریت رستوران

اگر صاحب یک رستوران هستید ، از اهمیت تهیه ی غذای خوش طعم و تجربه ی لذت بخشِ مشتری آگاه هستید. با این حال ، این فقط شروع کاری است که شما باید هنگام مدیریت یک رستوران انجام دهید.

مدیریت رستوران دقیقاً مانند اداره ی سایر مشاغل است. شما باید از کلیه ی جنبه های سازمان مراقبت کنید تا از عملکرد روان آن اطمینان حاصل کنید.

این مورد در رستوران های کوچک با تعداد انگشت شماری پرسنل به همان اندازه در زنجیره های بزرگ با چندین شعبه ی فروش نیز صدق می کند.

تنها تفاوت در این است که یک رستوران کوچکتر ممکن است منابعی برای استخدام کارمندان برای انجام هر فعالیتی بصورت جداگانه نداشته باشد ، مسئولیت زیادی را به عهده صاحب خود بگذارد و مدیریت رستوران را با مشکل مواجه کند. و اگر کسی تجربه ی رسمی مدیریت رستوران را نداشته باشد ، این امر می تواند برای او بسیار دلهره آور باشد.

اگر مدیر رستوران هستید و به دنبال نکاتی در مورد چگونگی بهبود کسب و کار خود هستید ، دیگر به دنبال مقالات دیگر نباشید. این مقاله راهنمای کاملی است که به طور کامل نحوه ی مدیریت رستوران را شرح می دهد.

۱- بیانیه و استراتژی ماموریت

در بیشتر موارد ، ارائه ی یک بیانیه ی ماموریت برای رستوران شما ساده است. شما فقط نیاز دارید تا درمورد اینکه چرا رستوران خود را راه اندازی کرده اید ، چه چیزهایی شما را از دیگران متمایز می کند و چه چیزهایی را امیدوارید به دست آورید، توضیحاتی ارائه دهید.

برخی از استراتژی های ماموریتی از رستوران های معروف عبارتند از:

فست فود زنجیره ای In-N-Out Burger: فقط با بالاترین کیفیت محصول را سرو کنید ، آن را در یک محیط تمیز و دلچسب تهیه کرده و به روشی گرم و دوستانه سرو کنید.
زنجیره ی غذایی Panda Express : ارائه ی تجارب غذایی استثنایی در آسیا با ایجاد سازمانی که مردم بتوانند با آن زندگی بهتری را الهام بگیرند.

استراتژی ماموریتی اکسپرس پاندا(Panda Express): این استراتژی نسبتاً ساده است ، اما وقتی صحبت از استراتژی کسب و کار می شود ، اوضاع کمی پیچیده تر می شود. مایکل دی واتکینز ( Michael D. Watkins )، در مقاله ی تجاری هاروارد، یک استراتژی تجاری را چنین تعریف می کند:

“مجموعه ای از اصول راهنما که در هنگام ابلاغ و پذیرش در سازمان ، الگوی مطلوبی از تصمیم گیری را ایجاد می کند. بنابراین یک استراتژی در مورد چگونگی تصمیم گیری و تخصیص منابع در کل سازمان برای تحقق اهداف اصلی است. “

اساساً ، یک استراتژی یک نقشه راه است که نحوه ی انجام مأموریت یک کسب و کار را مشخص می کند. این به شما می گوید که چه چیزی را اولویت بندی کنید و تصمیماتی را که می گیرید هدایت می کند. مأموریت و استراتژی شما بر تمام قسمتهای مدیریت رستوران تأثیر می گذارد ، همانطور که هر تصمیمی می گیرید ، در برخی از موارد ، تصمیمی است که شما را به سمت دستیابی به مأموریت خود سوق می دهد.

۲- مدیریت تولید

رستوران ها دو چیز را تولید می کنند: غذا و تجربه. مدیریت تولید به ایجاد تجربه و منو برای مشتریان و همچنین ایجاد سطح سودآور برای رستوران، عمل می کند.

غذا

تولید غذای عالی که با استراتژی مأموریت شما هماهنگ است، مسلما مهمترین بخش مدیریت یک رستوران است. با این حال، انجام این کار به طوری که کسب و کار شما را به سمت موفقیت سوق دهد، هدف نهایی است. از این رو، مهم است که قیمت گذاری منو درست باشد.

چگونه منو خود را قیمت گذاری کنیم؟

درآمد اکثر رستوران ها از طریق منوی رستوران است. اگر قیمت گذاری منوی شما خیلی کم است، پس پول کافی برای زنده ماندن نخواهید داشت. اگر قیمت غذای شما بیش از حد بالا است، از این رو تعداد مشتریانی که به رستوران شما می آیند محدود خواهد بود.
چیزهای زیادی وجود دارد که باید هنگام قیمت گذاری منوی خود، از جمله موقعیت رستوران و هزینه های مواد غذایی، در نظر بگیرید.

هنگامی آیتم های منوی رستوران ، قیمت گذاری مهم است که قیمت ها را در سطحی تعیین کنید که سود کافی برای رستوران شما را فراهم کند تا بر اساس تعداد پیش بینی شده مشتریان و هزینه اجرای آن به موفقیت دست پیدا کنید.

محاسبه ی هزینه ی تولید هر مورد از فهرست شما نباید خیلی مشکل ساز باشد – به سادگی قیمت تمام مواد اولیه موجود در هر مورد از فهرست را افزایش دهید. این باید دقیق باشد: اگر برای سالاد آووکادو از یک سوم آووکادو استفاده می کنید ، باید دقیقا هزینه ی این مقدار آووکادو را بررسی کنید.

قیمت گذاری در منوی رستوران

پس از بررسی میزان تولید یک مورد از فهرست خود ، می توانید آن را در سطحی قیمت گذاری کنید که سود کافی داشته باشد.
جاناتان دویچ ( Jonathan Deutsch ) ، استاد تغذیه در دانشگاه درکسل ( Drexel University ) ، می گوید که بسیاری از رستوران ها با هدف ایجاد هزینه های غذایی در حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت منو عمل می کنند. با این حال ، او اشاره می کند که اگر یک رستوران دارای هزینه های عملیاتی بالایی مانند اجاره و پرسنل باشد ، یا اگر غذای کم هزینه تری را به فروش برساند ، این ممکن است متفاوت باشد.

متناوباً ، رستوران هایی که از طریق نوشیدنی ها یا رویدادها درآمد زیادی کسب می کنند ، ممکن است با کسب مقدار جزئی سود از برخی از مواد غذایی با پذیرش مشتری در داخل رستوران مشگلی نداشته باشند.

بعید است که هزینه های غذای شما در منو یکنواخت باشد. برخی از اقلام ، هزینه ی پایه ی بالاتری خواهند داشت در حالی که این رقم در موارد دیگر کمتر است.

برای تعادل بخشیدن به این موارد ، به فکر گروه بندی کالاهای پر هزینه با موارد کم هزینه باشید. این کار را می توانید از طریق منوها یا پیشنهادات مشخص انجام دهید.

قیمت منو خود را به روز نگه دارید.

هزینه ی مواد تشکیل دهنده، اغلب تغییر می کند. به همین دلیل ، شما باید اطمینان حاصل کنید که قیمت های منوی شما این را حتما منعکس کرده و مد نظر قرار دهد.

شما باید هرگونه افزایش قیمت را با واکنش احتمالی مشتریان متعادل کنید. برای جلوگیری از این موارد ، ممکن است موارد منویی را که بسیار سودآور نیستند ، با موارد جدید عوض کنید. با تمرکز بر هیجان کالای جدید ، ممکن است مشتریان عادی نسبت به این که قیمت ها را به سادگی افزایش داده اید ، از این تغییر برنجند.

چگونه قیمت های خود را در رقابت با دیگران متعادل و متناسب نگه دارید؟

آخرین نکته ای که باید به آن فکر کنید ، قیمت گذاری رقبا است. اگر رقیبی ظروف ماکارونی را با قیمت ۱۱ تا ۱۵ پوند می فروشد ، ممکن است در فروش ۱۸ تا ۲۲ پوندی خود با مشکل روبرو شوید ، مگر اینکه روش های متفاوتی برای خود داشته باشید.اگر به همین میزان برای سودآوری نیاز به فروش آنها دارید ، این مسئله مشکل ساز است.

با این وجود گزینه هایی دارید. به این فکر کنید که وسایل گران قیمت را با کالاهای ارزان تر عوض کنید یا تعداد ظروف ماکارونی فروخته شده را کاهش دهید تا بتوانید با هزینه کمتری اقلام خاصی را به صورت عمده خریداری کنید. متناوباً ، شما می توانید سود ظروف ماکارونی را کاهش داده، اما در برخی از موارد دیگر آن سود را لحاظ کنید.
تجربه مشتری را درک کنید.
گرچه ممکن است غذا اساس و پایه ی رستوران شما باشد ، اما بدون شک تجربه ی کلی مشتری هنگام ایجاد یک کسب و کار موفق بسیار مهم است.مدیران خوب رستوران ها برای درک تجربه ی فعلی مشتری و اطمینان از اینکه رستوران سرویس عالی ارائه می دهد ، گام برمی دارند.

گزارش ها، اهمیت تجربه ی مشتری را برای هزینه و وفاداری مشتری ذکر کرده اند. به عنوان مثال (از طریق Benbria.com):

نظرسنجی American Express نشان داد که از هر ۱۰ مشتری ۷ نفر هزینه بیشتری را به شرکتی ارائه می دهند که خدمات بسیار خوبی ارائه می دهد. دانشکده تجارت هاروارد افزایش یک ستاره ای در رتبه بندی Yelp یک رستوران را نشان داد که با افزایش درآمد بین پنج تا نه درصد مرتبط است.

رسانه ی New Voice Media دریافت که ۵۱ درصد از مشتریان پس از یک تجربه ی بد ، ارتباط خود را با آن تجارت قطع می کنند.
طبق گزارش سلف سرویس( OpenTable )، حدود ۶۹ درصد از افراد گفتند که موارد اضافی باعث وفاداری مشتری می شود ، در حالی که ۶۵ درصد گفتند که مزیت های مربوط به میز و صندلی نیز همین کار را می کند.
برای درک تجربه مشتری چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. درخواست یک رستوران برای ارائه ی بازخورد از طریق نظرسنجی یکی از روش ها است. متناوباً ، شما می توانید تحقیقات خود را در وب سایت هایی مانند Trip Advisor بررسی کنید تا ببینید آیا روندی وجود دارد که بتواند به نقاط قوت یا ضعف رستوران شما اشاره کند یا نه.

سرانجام ، صحبت با کارمندانی که به طور منظم با مشتریان سروکار دارند می تواند بینشی را در مورد غذا خوردن در رستوران شما فراهم کند.

چگونه یک تجربه عالی برای مشتری ایجاد کنیم؟

نظرسنجی Deloitte در سال ۲۰۱۷ در مورد تجربه ی مشتری پنج مورد را مشخص کرد که مشتری ها می خواهند رستوران ها ارائه دهند. اینها چیزی فراتر از مبانی مربوط به مواد غذایی با کیفیت ، ارزش خوب ، پرسنل عالی ، مکان مناسب و تمیز بودن هستند.

پنج کاری که میتوان طبق این نظر سنجی رستوران ها را با آن سنجید عبارتند از :

مشتری را درگیر و مشغول کنید.

این نظرسنجی نشان داد مشتریانی که فکر می کنند اشتغال در رستوران برای مشتریان مهم است. این امر خصوصاً در وعده های غذایی در حالت نشسته بیشتر اتفاق می افتد زیرا مشتریان وقت بیشتری را با کارمندان می گذرانند.

مشتری را توانمند کنید

رستوران ها می توانند با ارائه ی دانش لازم برای تصمیم گیری خوب و همچنین توانایی شخصی سازی سفارشات ، به مشتریان قدرت بخشند. مشخص شد که شخصی سازی سفارش در رستوران ها بسیار مهم است. همچنین این دومین عامل مهم در رستوران هایی هست که در خود رستوران برای مشتری غذا سرو می شود.

به حرف مشتریان گوش دهید

این مربوط به توانایی مشتریان در ارائه بازخورد از تجربه در رستوران است. اگرچه بررسی ها نشان داد که این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست ، اما اگر در زمان حضورشان در رستوران مشکلی پیش بیاید ، این مسئله بازخورد بیشتر ی خواهد داشت.

مشتری را خوشحال کنید

رستوران ها می توانند با ایجاد فضایی جذاب یا استفاده از روش های پایدار ، مشتریان را به وجد آورند.

مشتری را بشناسید

شناخت مشتری لزوماً به معنای دانستن نام کوچک آنها نیست. در عوض ، این رستوران ها به دنبال به یاد سپردن مشتریان و شخصی سازی تجربه ی آنها برای سهولت انجام معاملات هستند. رستوران ها دریافتند که این امر مخصوصاً برای مشتریانی که خواهان تحویل غذا درب منزل یا بیرون بر ها هستند بسیار مهم است.

 

۳- مدیریت کارمندان خود

کارمندان شما قسمت مهمی از رستوران شما هستند. اطمینان از برخورداری از پرسنل مناسب ، از ماشین ظرفشویی گرفته تا آشپز ، می تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام مدیریت کارمندان خود به آنها فکر کنید.

استخدام کارمندان مناسب

اولین قدم اطمینان از استخدام افراد مناسب در وهله ی اول است. هنگام استخدام باید به دنبال افرادی بگردید که احتمالاً تأثیر مثبتی در رستوران شما دارند و با کارمندان و فرهنگ موجود سازگار هستند.

هنگام تبلیغ شغل ، وظایف و آنچه که از یک کارمند انتظار دارید را روشن کنید تا بعداً دچار مشگل نشوید.

آموزش درست و جامع به کارمندان

گام بعدی این است که به کارمندان خود آموزش دهید تا فرصت داشته باشند وظایف خود را به طور موثر انجام دهند. برای صاحبان رستوران یا مدیرانی که تجربه زیادی دارند ، می تواند وسوسه انگیز باشد که تصور کنیم کارکنان می دانند چگونه برخی از کارهای کم اهمیت را انجام دهند. با این حال ، ممکن است اینگونه نباشد ، خصوصاً اگر فرد در صنعت رستوران تجربه نداشته باشد.

یک راه برای اطمینان از اینکه همه ی کارمندان شما در یک صفحه هستند ، تهیه برنامه های آموزشی و کتابچه های راهنما است که آنها باید تکمیل کنند. این برنامه ها مختص هر نقش خواهد بود و شامل تمام وظایفی است که کارکنان باید انجام دهند.

پیشخدمت ظروف را از سر میز جمع کند

وقتی کارمند یاد بگیرد که چگونه هر وظیفه ای را در برنامه ای که به او محول شده است انجام دهد ، مربی – چه یک مدیر و چه یک کارمند ارشد – می تواند کار را از روی لیست چک کند. این به همه ی افراد سازمان اجازه می دهد که آموزش را به اتمام برسانند.

حتی می توانید به فکر تهیه ی فیلم های کوتاه آموزشی باشید که به کارکنان نحوه ی انجام کارها را نشان می دهد. این روشی است که توسط فروشگاه ساندویچ زنجیره ای Arby’s استفاده شده و معاون این فروشگاه زنجیره ای به مجله ی Restaurant Business گفت که شرکت فکر می کند که “ارائه ی محتوا به همان روش هایی که کارمندان رستوران ما از تمام محتوای دیگر مصرف می کنند” مهم است.

نقش های کارمند را به روشنی مشخص کنید

با تعریف واضح نقش کسانی که در رستوران شما کار می کنند ، می توان اطمینان حاصل کرد که همه می دانند چه کاری رت باید انجام دهند و در هر زمان از چه کسانی گزارش می گیرند. به این ترتیب ، اگر مشکلی در رستوران شما پیش بیاید ، کارکنان شما دقیقاً می دانند مسئولیت رسیدگی به مشکل، مربوط به چه کسانی است.

اگر صاحب رستوران هستید و قصد مرخصی گرفتن دارید ، تعیین نقش نیز ضروری است. با تعیین شخصی که در زمان غیبت مسئولیت شما را بر عهده بگیرد و به شما گزارش دهد – و همچنین آنچه که باید انجام دهد – رستوران شما می تواند بدون شما به فعالیت خود ادامه دهد ، حتی اگر فقط برای مدت کوتاهی نباشید.

انتشار به موقع برنامه های کاری

برنامه ریزی هم برای مدیران و هم کارمندان مهم است. در حالت ایده آل ، شما برنامه ی خود را تا آنجا که ممکن است زودتر تهیه کنید تا کارمندان بتوانند در صورت حضور داشتن، درخواست شما را تأیید کنند.

علاوه بر این ، باید از تغییرات شلوغ بودن رستوران خود آگاه باشید. اگرچه بیشتر روزها و شب های هفته ممکن است نسبتاً خلوت باشد ، اما اگر روز بعد تعطیلات عمومی باشد یا رویداد بزرگی در منطقه رخ دهد ، ممکن است در آن روزها رستوران شلوغتر شود.

در شیفت کاری باید انصاف داشته باشید ، مخصوصاً وقتی صحبت از تعطیلات آخر هفته یا کار در روز های تعطیل باشد. مگر اینکه کارکنان نیمه وقت خود را به قصد پوشش خاص این روزها استخدام کنید . ممکن است بهترین کار این باشد که در برنامه ی افرادی که در این روزها کار می کنند تغییرات کاربری دهید تا آنها حداقل مقداری از تعطیلات آخر هفته ی خود را داشته باشند(با این فرض که بخواهند آن را تعطیل کنند). کارمندان نیاز به استراحت دارند.

آخرین نکته ای که باید بخاطر بسپارید الزامات قانونی منطقه ای است که در آن کار می کنید. ممکن است کارکنانی داشته باشید که می خواهند هر روز تا زمانی که ممکن است کار کنند. اگرچه این فرسودگی شغلی نه تنها خطرناک است بلکه اگر آنها بیش از یک ساعت مشخص در یک روز یا یک هفته کار کنند ممکن است قانون شکنی باشد.

۴- امور مالی

برخلاف فهرست یا محصول یک رستوران ، بودجه اقتصادی یک رستوران آن را به موفقیت نمی رساند.

با این حال ، امور مالی غلط می تواند منجر به شکست کسب و کار شما شود. در صورت عدم مدیریت صحیح امور مالی رستوران ، رستوران های سودآور با تعداد زیادی مشتری و درآمد بالا نیز می توانند ورشکسته شوند.

متأسفانه ، مدیریت امور مالی یکی از سخت ترین قسمت های اداره ی یک رستوران است ، به خصوص اگر آموزش رسمی ندارید. هنوز هم ، با کمی آمادگی ، مواردی وجود دارد که می توانید برای مدیریت بهتر حساب های خود انجام دهید.

درک گردش نقدینگی خود

هنگام سازماندهی امور مالی ، مهمترین نکته این است که اطمینان حاصل کنید همیشه پول کافی برای تأمین هزینه در اختیار دارید.

اگرچه این به نظر کافی و ساده است ، اما ماهیت غیر قابل پیش بینی تجارت رستورانی به این معنی است که همیشه آنقدرها هم ساده و آسان به نظر نمی رسد. به همین دلیل ، شما باید اطمینان حاصل کنید که از جریان نقدینگی رستوران خود درک خوبی داشته باشید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمام هزینه های خود را یادداشت کنید. این می تواند غذا ، اجاره ، هزینه های پرسنل ، تجهیزات ، نوشیدنی ها ، پرداخت بدهی ها ، قبض های مربوط به سوخت و هر چیز دیگری باشد که باید بپردازید. این به شما ایده می دهد که چقدر برای تأمین هزینه ها در روز ، هفته ، ماه یا سه ماهه باید درآمد کسب کنید.

تخمین درآمد بالا در رستوران

برای اطمینان از اینکه پول لازم برای تأمین این هزینه ها را دارید ، باید بتوانید میزان پول وارد شده به تجارت خود را تخمین بزنید.

اگر مدت طولانی است که رستوران شما فعالیت می کند ، باید ایده ی خوبی در مورد میزان فروش در یک دوره ی معین را داشته باشید.

در غیر این صورت ، باید ردیابی فروش روزانه ی رستوران خود را شروع کنید تا رکوردی از پول را بدست آورید. این به شما امکان می دهد روندها را تشخیص دهید. هرچه مدت این اطلاعات برای شما بیشتر باشد ، احتمالاً تخمین های شما دقیق تر خواهد بود.

ایجاد پیش بینی جریان نقدی

پس از داشتن این اطلاعات ، می توانید یک پیش بینی جریان نقدی ایجاد کنید. گرچه هرگز ۱۰۰ درصد دقیق نخواهد بود – فروش می تواند در مقایسه با پیش بینی شما متفاوت باشد یا هزینه های غیرمنتظره ای پیش می آید – پیش بینی جریان نقدی به شما ایده خوبی می دهد که چه زمانی و چه مقدار پول به تجارت شما سرازیر می شود ، و همچنین زمان پرداخت چه موقع باید انجام شود.

اگر متوجه شدید که به اندازه ی کافی برای ادامه ی فعالیت خود درآمد کسب نمی کنید ، باید اقدامات لازم را برای کاهش هزینه ها یا افزایش سود انجام دهید.

به عنوان مثال ، آیا با داشتن کارکنان کمتری در یک زمان معین می توانید در هزینه های کار صرفه جویی کنید؟ روش دیگر ، آیا می توانید با کاهش ضایعات ، یا اصلاح منو ، هزینه های غذا را کاهش دهید؟ همچنین ممکن است بتوانید با پرداخت پیش پرداخت لوازم و یا بازپرداخت مجدد وام هایی که پرداخت می کنید ، هزینه ها را کاهش دهید.

رستوران های دیگر ممکن است دریابند که می توانند قیمت ها را افزایش دهند یا برای فروش اقلامی که در حاشیه ی کارشان هست بیشتر تلاش کنند تا مبلغی را که برای تجارتشان لازم دارند را به دست بیاورند.

۵- بازاریابی رستوران

بازاریابی بخش کلیدی در ایجاد فروش یک تجارت است. رستوران ها تفاوتی ندارند. یک برنامه بازاریابی موثر می تواند مشتریانی را که به رستوران شما می آیند فراهم کند. این می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست برای یک تجارت باشد.

دو هدف اصلی در هنگام بازاریابی وجود دارد: ساخت نام تجاری و افزایش فروش. برخی از روش های بازاریابی هر دو را انجام می دهند، در حالی که دیگران فقط بر یک جنبه تمرکز دارند. هنگام انتخاب یک استراتژی بازاریابی، شما باید بین راه حل های بازاریابی آنلاین یا آفلاین تصمیم بگیرید.

در اینجا چهار مرحله برای فکر کردن در مورد انتخاب یک طرح بازاریابی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی، می توانید راهنمای ما را در مورد بازاریابی رستوران بررسی کنید.

آیا شما می خواهید بازاریابی خودتان را داشته باشید؟

اولین قدم برای انتخاب برنامه بازاریابی این است که تصمیم بگیرید که می خواهید این برنامه به چه نتیجه ای برسد. هدفی که انتخاب می کنید باید واقع بینانه باشد ، اما در عین حال هدفی باشد که ارزش سرمایه گذاری که برای آن هزینه می کنید را داشته باشد. همچنین تعیین یک بازه زمانی برای ایده می تواند مفید باشد. در اینجا برخی از اهداف ذکر میشوند و شما می توانید از آنها استفاده کنید:

  • فروش را ۳۰ درصد افزایش دهید.
  • عصرهای سه شنبه تعداد مشتریان را افزایش دهید.
  • زمان صرف ناهار را ۱۰ درصد افزایش دهید.
  • بهبود شناخت برند در منطقه محلی.
  • درصد مشتریان تکراری را افزایش دهید.
  • همزمان می توانید از بیش از یک هدف استفاده کنید ، اگرچه نمی خواهید بیش از حد خود و منابع تان را گسترش دهید.

بازاریابی شما با هدف جذب چه کسانی انجام می شود؟

هنگامی که اهداف بازاریابی خود را مشخص کردید ، باید اطمینان حاصل کنید که می دانید مشتریان شما چه کسانی هستند و بازاریابی شما برای چه کسانی انجام می شود. این به شما امکان می دهد تا کانال های پیام رسانی ، پیشنهادها و بازاریابی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد در بین مخاطبان شما طنین انداز شود.

یکی از راه های مقابله ی موثر با مشتریان، ایجاد شخصیت خریدار است. این اساساً مدلی از مشتری ایده آل رستوران شما است و شخصی است که شما می توانید هدف بازاریابی خودتان را بر او متمرکز کنید.

مشخصات خریدار شامل جزئیات مربوط به مشتری مانند سن ، جنس ، موقعیت مکانی و سطح درآمد و همچنین اطلاعاتی در مورد انگیزه ی خرید و چالش های خرید او است. روش های مختلفی برای دستیابی به این اطلاعات وجود دارد، از جمله نظرسنجی از مشتری ، داده های صفحات رسانه های اجتماعی رستوران ، داده های رقبا و داده های Google Analytics.

بسیاری از رستوران ها انواع مختلفی از مشتری را دارند ، بنابراین می توانید برای هر کدام یک پروفایل بسازید. با این حال ، ممکن است دشوار باشد که به طور موثر یک کمپین بازاریابی را روی بیش از یک شخص متمرکز کنید.

پیام شما چیست؟

تمام تلاش های بازاریابی شما باید دارای پیامی باشد که متناسب با مأموریت رستوران شما باشد و احتمالاً مورد توجه خریدار نیز باشد.

این پیام اساساً همان چیزی است که شما می خواهید رستوران شما بگوید. به عنوان مثال ، اینکه شما مکان تفریحی هستید ، اینکه فقط از مواد ارگانیک استفاده می کنید یا یک غذا با کیفیت بالا ارائه می دهید.

پیشنهاد شما چیست؟

گام بعدی انتخاب پیشنهادی است که احتمالاً مورد پسند خریدار شما قرار گرفته و متناسب با پیام رسانی شما باشد. این پیشنهاد همچنین باید به اندازه ی کافی جذاب باشد تا مردم بخواهند آن را بپذیرند.

از نحوه ی تقابل پیام رسانی در پیشنهادها آگاه باشید.

به عنوان مثال ، یک پیشنهاد خوب برای یک رستوران با غذاهای خوب می تواند شراب مجانی باشد. از طرف دیگر ، یک تخفیف بزرگ شاید بتواند مارک آن نوشیدنی را ارزان نشان دهد اما بعید به نظر می رسد عکس های رایگان تکیلا برای شخصیت ایده آل خریدار جذاب باشد.

چگونه می توانید میزان بازگشت سرمایه ی خود را اندازه گیری کنید؟

مرحله ی آخر این است که نحوه ی سنجش میزان بازگشت سرمایه به پویش بازاریابی خود را بررسی کنید. این سنجش به شما نشان می دهد که پویش شما موثر است یا نه . اگر متوجه شدید که نیست ، می توانید تنظیماتی انجام دهید. به عنوان مثال ، پیشنهاد یا طرح آگهی را تغییر دهید. متناوباً ، می توانید پویش را متوقف کنید.

برای اطلاع از میزان بازگشت سرمایه ، به روشی برای اندازه گیری معیار قبل ، حین و بعد از یک پویش بازاریابی نیاز دارید. این معیار باید مربوط به هدف بازاریابی شما باشد همانطور که در قسمت یک مشخص شده است.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید بازاریابی شما عصرهای سه شنبه باشد و مشتری را از طریق سفارش درب منزل افزایش دهید ، فقط باید مشخص کنید که به طور معمول سه شنبه ها چه تعداد مشتری می گیرید و سپس چه تعداد در طول و بعد از فعالیت بازاریابی کسب می کنید. سپس باید این مورد را با مبلغی که برای تبلیغات بازاریابی صرف کرده اید ، مقایسه کنید.

همیشه عوامل بیرونی وجود دارند که می توانند اندازه گیری های شما را تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان مثال ، اگر سه شنبه قبل از شروع بازاریابی هوا نامساعد باشد ، ممکن است مشتری های کمتری نسبت به حالت عادی به رستوران شما مراجعه کرده باشند.
اگر از این عدد به عنوان پایه استفاده کنید ، می تواند پویش شما را موثرتر از آنچه در واقع است به نظر برساند. به همین دلیل ، هرچه اطلاعات تاریخی بیشتری داشته باشید ، احتمال اینکه بتوانید یک بازخوانی دقیق از بازگشت سرمایه داشته باشید بیشتر است.

۶- رویه ها و روندها

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید ، موارد زیادی وجود دارد که مدیران رستوران باید تحت کنترل داشته باشند.

اگرچه این مسئله برای کسانی که تازه شروع به مدیریت یک رستوران کرده اند طاقت فرسا به نظر می رسد ، با ایجاد روشهای استاندارد کار می توان آنها را بسیار آسان کرد. این جزء مواردی است که تفاوت بین راه اندازی یک رستوران و مدیریت مربوط به مشاغل رستورانی را ایجاد می کند.

اطمینان از کیفیت در غذایی که سرو می کنید

با استفاده از روشی دقیق که می دانید در هر بار پخت و پز یک وعده غذایی با بالاترین کیفیت انجام می شود ، اطمینان از کیفیت بالای هر غذایی که تهیه می کنید آسان است.

ارائه ی یک تجربه ثابت از مشتری

مشتریان به رستوران شما برمی گردند زیرا اولین بار از این تجربه لذت می بردند. تنظیم روشهای عملیاتی اطمینان حاصل می کند که هر بار بازگشت دوباره تجربه به همان اندازه خوب خواهد بود.

کار را برای کارمندان آسان تر کنید

وقتی کارکنان می فهمند که در هر شرایطی ، از سلام و احوالپرسی به مشتری گرفته تا پاکسازی میز ، باید چه کاری انجام دهند ، هنگام انجام وظیفه ، سردرگمی ایجاد نمی شود. این می تواند باعث شود تا کارها سریعتر و راحت تر انجام شوند.

حتی الامکان تعویض کارکنان را کاهش دهید

گردش کار و تعویض در رستوران ها می تواند زیاد باشد. با انجام مراحل مشخص ، برای انجام کارها در رستوران خود به هیچ یک از کارمندان اعتماد نمی کنید. همچنین این کار باعث می شود تا کارمندان جدید بتوانند بر مدیریت شما سوار شده و خواسته هایشان را بر شما تحمیل کنند.

اعتماد به مدیر را کاهش دهید

بدون مجموعه ای از اقدامات عملیاتی نوشته شده ، موفقیت رستوران متکی به دانش مسئول است. در صورت نیاز فرد به مرخصی یا توانایی کار ، این کار فشار را به مدیر افزایش می دهد و می تواند کار را برای رستوران فوق العاده دشوار کند.

مقررات بهداشت و ایمنی را رعایت کنید

در بسیاری از مناطق ، رستوران ها برای رعایت مقررات بهداشتی و ایمنی ، نیاز به مجموعه ای از روش های استاندارد عملکرد در مورد نحوه ی اداره ی غذا دارند.

چگونه روشهای استاندارد عملیاتی ایجاد کنیم؟

قبل از ایجاد روشهای عملیاتی استاندارد ، باید تصمیم بگیرید که آیا به طور کلی از نحوه ی کار رستوران خود راضی هستید یا ترجیح می دهید مجموعه ی جدیدی از رویه های مطلوب را ایجاد کنید.

اگر از نحوه ی انجام کارها راضی هستید ، فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید تا نحوه ی انجام کارها را یادداشت کنید. اگر می خواهید مراحل خود را بهینه کنید ، باید بدانید که مرحله ی بهینه دقیقاً چیست. نحوه انجام این کار به روشی که ایجاد می کنید بستگی دارد ، اگرچه یک روش می تواند این باشد که بدانید استانداردهای صنعتی برای آن کار چیست.

از نظر مستند کردن روشهای عملیاتی استاندارد ، چندین گزینه پیش رو دارید. آنها می توانند در یک سند یا با استفاده از نرم افزاری مانند Process Street ایجاد و ذخیره شوند. شما باید روشی را انتخاب کنید که بیشترین استفاده را برای تیم شما داشته باشد.

هر روش باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام کار
  • خلاصه ای از اینکه این کار برای چه هدفی صورت میگیرد.
  • اقدامات دقیق افراد درگیر برای انجام این کار باید مشخص شود.
  • برای انجام صحیح این کار ، باید با افرادی که حاضرند در هر زمینه ای که شما تعیین کردید کار کنند، صحبت کنید تا اگر چیزی را از دست داده اید کشف کنید. *همچنین می توانید درمورد آنچه می تواند مراحل کار را بهبود ببخشد ، درخواست هزینه بخواهید.

پس از نوشتن فرآیند ، می توانید آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید:

آیا انجام این مراحل عملی است؟

  • مراحل به روشی نوشته شده است که برای افراد ناآگاه به وظیفه، روشن باشد یا خیر.
  • هنگامی که تمام روشهای استاندارد عملکرد خود را یادداشت کردید ، سازماندهی آنها در یک کتابچه ی راهنمای روش می تواند مفید باشد. این کار باعث می شود شما و کارمندانتان به راحتی دریابید که در صورت لزوم وظایف چگونه باید انجام شوند.

۷- بسته بندی کردن

مدیریت موثر یک رستوران به معنای دستکاری چندین نقش است. با این حال ، اگر به وضوح بر روی آنچه انجام می دهید متمرکز شده باشید و یک مأموریت و استراتژی قوی داشته باشید ، این کار غیرممکن نیست.

داشتن غذای عالی ، منوی سودآور و ارائه ی تجربه ی عالی مشتری شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد. اطمینان حاصل کنید که امور مالی شما از نظم و ترتیب برخوردار است ، فرایندها در حال انجام است و شما دارای یک کارمند قابل اعتماد و آموزش دیده اید که به شما کمک می کند تا برنامه های خود را عملی کنید.

امیدوارم ایده هایی که در مقاله ی امروز بررسی شده است به شما کمک کنند تا رستوران خود را تا حد بالقوه ی خود، مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب
صبحانه
بلاگ
مواد غذایی مقوی برای صبحانه خوشمزه

طبق تحقیقات، متخصصان تغذیه صبحانه را از اصلی ترین وعده های غذایی خوانده است. انسان وقتی روز خود را شروع میکند ، به انرژی زیادی

قهوه
مدیریت کافی شاپ
انواع مختلف قهوه و خصوصیات آن ها

قهوه یک نوشیدنی سلیقه ای میباشد. بسیاری از افراد آن را به خاطر طعم تلخ آن دوست ندارند ، بسیاری هم با نوشیدن آن دچار

مهمترین عملیات اجرایی رستوران
مدیریت رستوران
مهمترین عملیات اجرایی رستوران

عملیات اجرایی رستوران که در مراکز غذایی (رستوران ها، فست فودها، تالارها) صورت می گیرد تقریباً بیشتر از سرو و تحویل غذا است. رستوران های

کنترل داخلی در رستوران
مدیریت رستوران
کنترل داخلی در رستوران ها

طبق آخرین آمار از رستوران ها ، سرقت و کلاهبرداری کارمندان هر ساله از ۴ تا ۵ درصد از درآمد فروش سالانه برای رستوران ها