تماس بگیرید

مهمترین عملیات اجرایی رستوران
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

فهرست مطلب

عملیات اجرایی رستوران که در مراکز غذایی (رستوران ها، فست فودها، تالارها) صورت می گیرد تقریباً بیشتر از سرو و تحویل غذا است. رستوران های موفق با هدف جلب رضایت مشتری ، سودآوری و جلوگیری از بحران های احتمالی مانند مسمومیت غذایی ، عملیاتی را طراحی می کنند. علاوه بر رسیدگی به تدارکات سفارش و تهیه ی مواد اولیه ، یک رستوران باید بر عناصر غیر غذایی یک غذاخوری مانند محیط و ارائه ی خدمات نیز نظارت کند. علاوه بر این ، نظافت بخشی حیاتی از فعالیت های یک رستوران است که باعث ایجاد تأثیر مثبت بر مشتری و همچنین در امان ماندن از بیماری های ناشی از غذا می شود.

خرید مواد اولیه غذایی در رستوران

یک رستوران برای تهیه ی موارد منوی رستوران که مشتریان سفارش می دهند باید موجودی در دست داشته باشد. یک آشپز باید توانایی لازم برای تهیه ی فهرست مناسب از اقلام مورد نیاز برای آشپزی را داشته باشد. از یک طرف ، شما باید مواد لازم برای تهیه هر مورد را در فهرست خود داشته باشید ، حتی اگر کسی آن را به مدت یک هفته سفارش نداده باشد. از طرف دیگر ، بسیاری از مواد فسادپذیر هستند و باید از خرید بیش از حد و استفاده ی آن قبل از خراب شدن ، خودداری کنید. عملیات خرید رستوران شامل پیگیری دقیق میزان موجودی شما و سرعت استفاده ی معمول از هر کالا است.

آماده سازی زیرساخت های رستوران

عملیات تهیه ی غذای رستوران شامل ایجاد سیستم هایی برای پخت و پز و سرو هر مورد از فهرست ، و همچنین ایجاد تغییرات و سازگاری برای درخواست های خاص یا آلرژی ها است. یک رستوران کارآمد با درست کردن سس یا خرد کردن سبزیجات ، برخی مواد اولیه را از قبل آماده می کند و سپس با سفارش مشتری ، کالاهای نهایی را انجام می دهد. تهیه ی موفقیت آمیز غذا بستگی به دانستن دقیق زمان پخت هر ظرف و برنامه ریزی کارها دارد تا بشقاب هایی که هر میز سفارش می دهد همزمان بیرون بیایند.

یکی از مهمترین زیرساخت ها حسابداری رستوران است . رعایت اصول مهم مالی و حسابداری در رستوران می تواند علاوه بر نظم و شفافیت در پرداخت ها ، تاثیر بسیار مهمی در افزایش درآمد رستوران داشته باشد. امروزه نرم افزار مدیریت رستوران این فرآیند حسابداری و مالی را بسیار راحت کرده و بسیاری از عملیات اجرایی آن را اتوماتیک انجام می دهد.

ارائه سرویس های مختلف در رستوران

خدمات موفق رستوران شامل توجه و همچنین شناخت مرزهای مشخص هر مشتری یکی دیگر از عملیات اجرایی رستوران است. یک میزبان باید در اسرع وقت از مشتریان استقبال کند و آنها را در اسرع وقت بنشاند ، و پشخدمت ها باید با توجه به زمان بندی برای گرفتن سفارشات نوشیدنی ، استانداردها را دنبال کنند و سپس قسمت های بعدی روال خدمات مانند پذیرایی با پیش غذا و سفارش گرفتن غذای اصلی را دنبال کنند. پیشخدمت ها باید مودب بوده و به مشتری احترام بگذارند و باید به آنها اجازه دهند تا وعده ی غذایی خود را به پایان برسانند. در عین حال آنها باید به گونه ای همه چیز را مدیریت و کنترل کنند تا مشتریانی که در صف انتظار هستند زمان طولانی منتظر نمانده و هرچه زودتر پذیرش شوند.

تمیزکاری رستوران

یکی دیگر از عملیات اجرایی رستوران ، تمیزکاری و بهداشت محیط رستوران است. موفقیت در صنعت رستوران بستگی به تمیزی دارد. مشتری ها می خواهند در مراکزی غذا بخورند که تعهد مسولان رستوران را در حفظ تمیزی کف و سطوح تماس مواد غذایی با آلودگی و میکروب را به چشم خود ببینند تا مطمئن شوند. عملکرد رستوران باید شامل پروتکل هایی برای تمیز کاری و نظافت در طول روز ، مانند تمیزکاری بعد از اتمام وعده ی غذایی هر مشتری تا مشتری بعدی،نظافت اتاق ناهار خوری و نیز شستن هربار ظروفی که غذا در آنها سرو شده است می باشد. علاوه بر این ، رستوران ها باید برنامه ای برای نظافت در پایان روز و همچنین تمیز کاری عمیق دوره ای داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب
صبحانه
بلاگ
مواد غذایی مقوی برای صبحانه خوشمزه

طبق تحقیقات، متخصصان تغذیه صبحانه را از اصلی ترین وعده های غذایی خوانده است. انسان وقتی روز خود را شروع میکند ، به انرژی زیادی

قهوه
مدیریت کافی شاپ
انواع مختلف قهوه و خصوصیات آن ها

قهوه یک نوشیدنی سلیقه ای میباشد. بسیاری از افراد آن را به خاطر طعم تلخ آن دوست ندارند ، بسیاری هم با نوشیدن آن دچار

مهمترین عملیات اجرایی رستوران
مدیریت رستوران
مهمترین عملیات اجرایی رستوران

عملیات اجرایی رستوران که در مراکز غذایی (رستوران ها، فست فودها، تالارها) صورت می گیرد تقریباً بیشتر از سرو و تحویل غذا است. رستوران های

کنترل داخلی در رستوران
مدیریت رستوران
کنترل داخلی در رستوران ها

طبق آخرین آمار از رستوران ها ، سرقت و کلاهبرداری کارمندان هر ساله از ۴ تا ۵ درصد از درآمد فروش سالانه برای رستوران ها