تماس بگیرید

جلب رضایت مشتریان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

فهرست مطلب

نرم افزار مدیریت رستوران به خدمات رسانی بهتر به مشتریان و جلب رضایت مشتریان و تبدیل به مشتری دائمی کمک بسیاری می کند. یکی از مهم­ترین معیارهای لازم برای جذب مشتری، آشنایی با اصول میزبانی در رستوران است. نظم و توجه به جزئیات از شروط اساسی این امر است و لازم است نیروی کار دارای این مهارت­ ها باشد و به خوبی نیز آموزش ببیند تا اصول و قواعد را به نحو صحیح اجرا کند.

اصول مدیریتی و میزبانی و میهمانداری وظاهر پرسنل و نظم، بهداشت و زیبایی اهمیتی تقریبا به اندازه­ کیفیت غذا دارد تا رستوران شما را تبدیل به انتخابی دائمی برای مشتریانتان کند.

در مرحله نسخت باید بدانیم مفهوم میهمان در رستوران داری چیست؟ مهمان رستوران بابت خدمات شما مبلغی پرداخت می­کند بنابراین او منبع درآمد شماست.

همین نکته کافی است تا به اهمیت میهمان خود در رستوران خود پی برده و به مواردی بیندیشید که می­ تواند در جلب رضایت و حفظ او تاثیرگذار باشد.

۳۰اصول میزبانی برای موفقیت نرم افزار مدیریت رستوران

نرم افزار مدیریت رستوران

  • ببینید چه تعداد میهمان دارید. اگر تعداد بچه ها زیاد باشد، می توانید یک میز مخصوص فقط برای بچه ها بچینید. اگر بچه های خیلی کوچک هم در جمع وجود داشته باشد، باید از صندلی های مخصوص کودکان استفاده کنید.
  • برای مهمانی های بزرگ باید ببینید چه کسانی بهتر با هم ارتباط دارند و آنها را پیش هم بنشانید. خیلی ها دوست دارند مردها و زن ها یکی درمیان بنشینند اما لازم نیست.
  • تصمیم بگیرید که می خواهید از رومیزی استفاده کنید یا خیر. رومیزی باید تقریباً به اندازه ۳۰ سانتیمتر از میز آویزان باشد.
  • وقتی رومیزی را تنظیم کردید می توانید میز را بچینید. با تا کردن دستمال ها شروع کنید و آنها را در وسط جای نشستن هر مهمان قرار دهید.
  • چنگال بزرگ را در سمت چپ دستمال و چنگال کوچک سالاد را در سمت چپ چاقوی بزرگ قرار دهید.
  • یک بشقاب مخصوص سالاد در سمت چپ چاقوها بگذارید. بشقاب غذا وقتی مهمانان می نشسنند نباید روی میز باشد.
  • یک چاقو در سمت راست دستمال بگذارید طوریکه قسمت برش دهنده آن به سمت بشقاب باشد. اگر غذایتان استیک یا مرغ است می توانید از چاقوی استیک هم استفاده کنید.
  • اگر سوپ و سالاد هم دارید تعداد قاشق هایی که روی میز می گذارید باید دو عدد باشد.می توانید قاشق دسرخوری را درست موقع سرو دسر روی میز بگذارید.
  • بشقاب نان را با یک چاقوی کره خوری در فاصله ۵ سانتیمتری بالای چنگالها بگذارید.
  • لیوان آب را در فاصله ۵ سانتیمتری بالای چاقوها بگذارید. در سمت راست این لیوان می توانید گیلاس نوشیدنی را قرار دهید.
  • اگر قهوه یا چای هم سرو می کنید، یک فنجان در سمت راست همه این وسائل و یک قاشق چای خوری در سمت راست فنجان قرار دهید.
  • هیچوقت دو نفری را که همیشه کارشان به بحث های طولانی و بد می کشد را کنار هم ننشانید.
  • حداقل سه چهار ساعت قبل از برگزاری مهمانی میوه ها را با سلیقه تمام در ظرف یا سبد میوه بچینید.
  • برای زیباتر شدن ظرف میوه میتوانید از برگ و گل طبیعی برای تزیین استفاده نمایید.
  • میوه انار را می توانید بصورت دانه شده سرو نمایید.
  • میز غذا را می توانید پیش از ورود مهمانان آماده نمایید.
  • هر وسیله ای که با دست راست گرفته می شود مانند کارد، قاشق و لیوان طرف راست و هر چه با دست چپ گرفته می شود مانند چنگال طرف چپ بگذارید.
  • وسط میز را می توانید با یک گلدان گل تزیین نمایید.
  • بر سر سفره غذا گلهایی را که دارای عطر تند هستند مانند گل مریم قرار ندهید زیرا عطر تند گل با عطر غذاها قاطی شده و بوی نامناسبی ایجاد می کند.
  • سعی کنید ظرفهایی که در مهمانی استفاده می کنید از لحاظ جنس، رنگ و مدل با هم هماهنگی داشته باشد.
  • برای مهمانی شام می توانید شمعدان را در دو طرف طولی میز قرار داده و در هنگام صرف شام از نور سالن کم کرده و شمعها را روشن نمایید.
  • برای چیدن میز نهار احتیاج به شمعدان نیست و به جای گلدان می توانید یک ظرف میوه وسط میز بگذارید.
  • برای چیدن میز صبحانه از یک رومیزی زیبا استفاده نمایید و یک گلدان گل در وسط میز قرار دهید.برای هر فرد یک فنجان و نعلبکی چایخوری ، کارد کره خوری و قاشق مربا خوری و دستمال اختصاصی بگذارید.
  • اگر برای گرم کردن نان از تستر استفاده می کنید دستگاه را نزدیک میز صبحانه قرار دهید.
  • شما می توانید با هر چه در منزل دارید غذا را از سادگی در آورده و جلوه خاصی به آن بدهید. مثلا روی دیس برنج را با زعفران ، کشمش ، زرشک ، خلال پسته و پرتقال تزیین نمایید.
  • روی کاسه ماست را با برگهای نعناع ، زعفران و پودر گل سرخ تزیین نمایید.
  • برای سبد سبزی نیز می توانید تربچه و پیازچه را برش زده و داخل آب سرد بگذارید تا کاملا باز شود و سپس برای تزیین روی سبزی از آن استفاده نمایید.
  • برای مهمانی نهار معمولا پیش از نهار هیچگونه پذیرایی انجام نمی شود. بعد از نهار اول با شیرینی و چای و دسر و سپس با میوه و آجیل پذیرایی انجام شود.
  • برای مهمانی شام در فصل تابستان با آب میوه خنک یا فالوده و بستنی پذیرایی را شروع نمایید.در فصل زمستان با شیر کاکایو، قهوه و چای همراه با شیرینی پذیرایی را آغاز نمایید.
  • بهتر است آقا و خانم میزبان در انتهای میز غذا خوری و یا در وسط میز روبروی یکدیگر بنشینند.
  • زوج متاهل باید روبروی یکدیگر و زوج نامزد باید در کنار یکدیگر بنشیند.
  • باید سعی شود که گروهای سنی در کنار یکدیگر بنشینند به طوری که بزرگ ترهای فامیل در راس میز و جوانتر ها در سمت دیگر.
  • غذا باید در جهت عقربه های ساعت و از چپ به راست سرو گردد و ظروف غذا باید از سمت راست مهمانها جمع آوری کرد.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب
افتتاحیه رستوران
مدیریت رستوران
افتتاحیه رستوران

پس از برنامه ریزی ها و ماه ها تلاش نوبت به افتتاح رستوران می رسد. بنظر منوی عالی چیده اید، کارکنان را آموزش داده اید،