تماس بگیرید

  • خانه
  • بلاگ
  • موفقیت کافی شاپ برای فروش و جذب مشتری
مدیریت مالی در کافی شاپ
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

فهرست مطلب

چگونه به عنوان مالک یک کافی شاپ برای موفقیت مالی برنامه ریزی کنم؟ اشتباهات مالی معمول چه مواردی هستند و چطور می توانم از آنها اجتناب کنم؟

پس ما را در این مقاله همراهی کنید تا جواب سوال های خود را بیابید :

شناخت هزینه ها و سود خود

اولین سوالی که باید جواب آن را بدانید این است که  آیا تفاوت بین هزینه های ثابت و متغیر خود را در کسب و کارم  می شناسم؟ به عنوان صاحب یک کافی شاپ، دانستن زیر و بم مدل های هزینه ها و سودها به شما کمک شایانی می کند تا برنامه کسب و کار خود را شکل دهی و آن را توسعه دهید.

وقتی ازیک حسابدار کمک می گیرید و یا درباره خرید تجهیزات جدید سرچ می کنید و یا برای باز کردن یک شعبه جدید فکر می کنید، آگاهی داشتن در مورد قوانین و اقامه دعوا می تواند برای شما سودمند باشد. این آگاهی به شما کمک می کند تا بتوانید موارد مورد نیاز و همچنین جریان های افزایش دهنده سوددهی که باید بر روی آنها تمرکز کنید را شناسایی نمائید.

 

مدیریت مالی در کافی شاپ

 

می خواهیم شما را با بعضی از اصطلاحات مالی که لازم است بدانید را آشنا کنیم:

حاشیه سود:  مقداری است که درآمد فروش از هزینه ها بالا می زند. وقتی به افزودن یک محصول جدید فکر می کنید، شما باید هزینه های مربوط به مواد، ضرر و کارگر را مد نظر داشته باشید. همین امر به شما کمک می کند تا محصولات خود را به شکلی قیمت گذاری کنید که تمامی هزینه ها به صورت مناسب پوشش دهید.

هزینه های اصلی: هزینه مستقیم محصول (مواد اولیه وکارگر) منهای هزینه های ثابت.

هزینه های متغیر در مقابل هزینه های ثابت: هزینه های ثابت معمولا شامل اجاره مکان، ساختمان، دستگاه و غیره می شود. هزینه های متغیر آنهایی هستند که نسبت به خروجی متفاوت هستند.

هزینه های خوراک: هزینه های مواد اولیه برای درست کردن غذا در برابر درصد سود شما از آن غذا. این مسئله به شما کمک می کند تا منو خود را به شکلی مناسب قیمت گذاری کنید.

بازگشت سرمایه:  میزان سود یا ضرر بدست آمده از یک سرمایه، در ارتباط با میزان پول سرمایه گذاری شده

هزینه رشد: هزینه تامین مالی رشد و گسترش خود که معمولا در گذر زمان با ثبات است.

 

اعلام جنگ به هدر رفتن

پیگیری، مدیریت و به حداقل رساندن ضرر یکی از بخش های کلیدی موفقیت مالی شما محسوب می شود. اما برای کاهش هدر رفتن باید بر روی چه چیزی تمرکز کنید؟ (بویژه در مورد چیزهای خراب شدنی مثل شیر، قهوه و در مواردی غذا).

تمامی افرادی که کسب و کار دارند معتقد هستند که موجودی محصول باید درست مدیریت گردد. پر کردن انبارها باعث می شود که شما از منابع مالی که می توانید برای دیگر نیازهای کافی شاپ استفاده شود خالی کند.

علاوه بر این، برقراری تعادل بین هزینه انبار در برابر هزینه تازه و مرغوب نگه داشتن موجودی از اهمیت برخوردار است. نیازی نیست که موجودی بیش از حدی داشته باشید مگر اینکه در دراز مدت برای شما سود داشته باشد.

هزینه های پنهان کارمندان خود را بشناسید

پیگیری اغلب هدر رفتن محصولات نسبتا ساده است. اما اگر چیزهایی را هدر دهید که کمتر محسوس هستند یا سخت تر شناسایی می شوند چطور؟ آیا می توانید میزان تاثیر غیر مستقیم این فاکتورها بر روی حاشیه سود خود را پیگیری کنید؟ برخی از این هزینه های پنهان چه مواردی هستند و چگونه آنها را کم رنگ می کنید؟

برخی هزینه های پنهان بدلیل فقدان آموزش کافی کارمندان اتفاق می افتند. هزینه ها می توانند در نتیجه کنترل ضعیف بر روی میزان غذا اتفاق بیافتند (میزان کم شیر، غذا و قهوه که در طول زمان بر روی هم جمع می شوند). معمولا یکی از کارمندان برای درست کردن لاته میزان زیادی شیر را بخار پز می کند و میزان اضافی آن را دور می ریزد.

 

مدیریت مالی در کافی شاپ

 

برنامه ریزی هوشمندانه

یکی دیگر از مشکلات معمول استخدام بیش از حد کارمند است.این مسئله یک هزینه پنهان است که چندان هم پنهان نیست که راه حل در برنامه ریزی هوشمندانه و قابل پیش بینی است.

مدیریت منو و قیمت گذاری

مهم نیست که کافی شاپ شما چقدر بهینه اداره می شود، در صورتی که به ازای هر محصول حاشیه سود و یا منو جذب کننده مشتری نداشته باشید همچنان شکست خواهید خورد.

ارائه تنوع توسط کافی شاپ شما حیاتی است (اما نه آنقدر که کیفیت را قربانی کند). مواردی مانند نوشیدنی های قهوه، دانه ها و چایی وجود دارد که مردم روزانه برای خرید آنها مراجعه می کنند. بنابراین باید از سود دهی و کیفیت بالا آنها مطمئن شوید.

برای راضی نگه داشت افراد، محصولات بیش از حدی را ارئه نکنید چون تاثیری نخواهد داشت. همه چیز را ساده و عالی نگه دارید.

می توانید برای جذب مردم، به منو خود غذا یا اقلام خرده فروشی اضافه کنید.

در زمان بررسی استراتژی قیمت گذاری، افزایش تدریجی قیمت ها به صورت سالانه از اهمیت برخوردار است. این راه سالمی برای اداره کسب و کارتان است. شما برای رشد و ثبات به سود نیاز دارید. به شکلی قیمت گذاری کنید تا سود کافی را کسب و به مشتری های خود خدمات ارائه کنید

 

مدیریت مالی در کافی شاپ

اندازه و چیدمان ایده ال کافی شاپ خود را محاسبه کنید

در نهایت چیدمان و اندازه کافی شاپ شما بر روی موفقیت مالی تان تاثیر مستقیم دارد. از مکان های تنگ یا عناصر طراحی دلگیر کننده پرهیز کنید تا مشتری ها به جای دیگری نروند. جریان مشتری های شما از آغاز تا پایان باید بدون مشکل باشد.

جاگذاری محصولات نیز مهم است. اقلام خرده فروشی باید در مکان هایی باشند که چشم افراد را بگیرند یا در مکان هایی که به شکل طبیعی جمع می شوند و نگاه می کنند (مانند ورودی یا در صف). کافی شاپ خود را به شکلی طراحی کنید تا مشتری های لازم برای سود حداقلی روزانه را داشته باشید.

اداره یک کافی شاپ موفق تنها به قهوه خوب، تجربه مشتری مناسب و یا برندینگ خوب مربوط نمی شود بلکه با برنامه ریزی دقیق، درک حاشیه های سود و کاهش هزینه ها مرتبط است. پس حتما کسب و کار خود را بشناسید. میزان مورد نیاز برای درست کردن، میزان سرو کردن و میزان موجودی و کارمندان خود را محاسبه کنید.

چون دانش و برنامه ریزی کلیدهای موفقیت در صنعت کافی شاپ هستند. اگر دانش کافی در مدیریت و حسابداری کافی شاپ خود ندارید می توانید با نرم افزار پونه به راحتی مدیریت تمام امور مال خود را انجام دهید و نیز مدیریت بخش های مختلف کسب و کار خود را هم انجام دهید. با تهیه این نرم افزار گام بزرگی جهت موفقیت کافی شاپ خود برداشته اید. از این که ما را در این مقاله همراهی کردید سپاسگداریم.

 

دیگر مطالب
افتتاحیه رستوران
مدیریت رستوران
افتتاحیه رستوران

پس از برنامه ریزی ها و ماه ها تلاش نوبت به افتتاح رستوران می رسد. بنظر منوی عالی چیده اید، کارکنان را آموزش داده اید،