تماس بگیرید

رضایت مندی مشتری از عوامل مهم موفقیت در رستوران

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
رضایت مندی مشتری از عوامل مهم موفقیت در رستوران

یکی از عوامل موفقیت و البته به سود رسیدن رسیدن در رستوران ها رضایت مندی مشتریان آن است. رستوران ها برای حفظ و افزایش مشتریان خود باید نگاه ویژه ایی به احساس رضایت مندی در مشتریان خود کنند.

می توان گفت که رضایت مندی مشتری آغاز یک ارتباط طولانی بین مشتری و آن رستوران است.

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و اشتغال خانم ها استفاده از غذاهای آماده رستوران ها بسیار افزایش داشته است. از طرف دیگر به دلیل افزایش رستوران ها  و رقابتی بودن در آنها حفظ مشتری و احساس رضایت مندی در آنها افزایش پیدا کرده است.

رضایت مندی مشتری از عوامل مهم موفقیت در رستوران

عوامل زیر بخشی  از رضایت مندی و جذب مشتری در رستوران هاست:

کیفیت غذا:

کیفیت یکی از مهم ترین دلایل خرید مشتری از رستوران هاست. که به عوامل مختلفی بستگی دارد. مواد اولیه با کیفیت،تجهیزات ،تجربه و هنر آشپز را می توان از مهمترین آنها نام برد.

کیفیت خدمات:

کیفیت خدمات نیز برای جلب مشتریان دارای اهمیت است. برخورد گارسون ها، زمان انتظار، نظم و انضباط در ارائه پیش غذا و دسر، تمیزی … از لحظه ایی که مشتری وارد رستوران می شود مورد توجه او واقع می شود. برای کوتاه کردن زمان انتظار نرم افزار پونه کمک شایانی به مدیران رستوران می کند.

قیمت عادلانه غذا:

قیمت غذا باید متناسب با کیفیت و ارزش آن باشد اغلب مشتریان به عادلانه بودن این قیمت ها توجه می کنند. پس رستوران ها باید به تناسب کیفیت غذایی که ارائه می کنند قیمت غذاهای خود را تعیین کنند.

موقعیت مکانی رستوران:

موقعیت رستوران نیز برای مشتریان دارای اهمیت است. موقعیت رستوران باید دارای منظره ایی زیبا،امنیت کافی و داشتن جای پارک مناسب باشد.

عوامل رضایت مندی در رستوران

دکوراسیون رستوران:

گزینه بعدی که مدیران رستوران ها باید به آن توجه کنند دکوراسیون داخلی رستوران می باشد. چیدمان، رنگ بندی،نورپردازی، تزئینات، رنگ لباس پرسنل در اولین نگاه مشتری به چشم او می آید.

پاکیزی در رستوران:

پاکیزگی رستوران عوامل بعدی در انتخاب رستوران از دید مشتری می باشد.تمیزی میز،صندلی،ظروف سرو، دیوارها  و کف سالن،درها و هر چیزی که به چشم مشتری می آید باید تمیز باشند. این امر یک بار روانی مثبت برای مشتری ایجاد می کند و خودبه خود ترغیب می شود تا بار بعدی نیز به رستوران شما بیاید.

منتوع بودن منو غذا:

سعی کنید در منوهای غذایی خود را متنوع کنید.این کارباعث می شود که مشتریانی ازهمه نوع سلیقه و ذائقه بتوانند به رستوران شما سفارش غذا دهند. اما یادتان باشد که تنوع غذایی باعث نشود که شما کیفیت غدای خود را کاهش دهید.

قابل روئت بودن محل پخت غذا:

اگر می توانید سعی کنید دکوراسیون آشپزخانه خود را طوری تنظیم کنید که محل پخت غذا در دید مشتریان باشد. نکته مهم در این امر این است که باید پرسنل آشپزخانه و تجهیزات و همچنین مواد اولیه پخت غذا تمیز باشد تا اعتماد کامل مشتری را در پی داشته باشد.

از اینکه ما را تا انتها این مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

دیگر مطالب
دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین رستوران ها _ شیراز

در بخش بهترین رستوران ها به معرفی رستوران های برتر از نگاه مردم می پردازیم. در این پست به ۵ رستوران برتر شیراز از نظر

زنبیل خرید