تماس بگیرید

افزایش وفاداری مشتریان رستوران
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

یکی از عواملی که باعث رشد یک رستوران و افزایش سودآوری آن می‌شود مشتریان آن هستند. بنابراین رستوران داران به دنبال این هستند که بتوانند با استفاده از انواع راهکارها، مشتریان بیشتری را جلب و جذب نمایند. اما مهم‌تر از جذب اولیه مشتریان، نگهداری آنان در طول زمان و یا به عبارت دیگر وفاداری آن‌ها نسبت به رستوران شما است.

مشتریان وفادار یک رستوران، افرادی هستند که بیش از یک بار از خدمات رستوران مورد نظر، بهره مند می‌شوند و از این طریق این نکته را القا می‌کنند که از نحوه خدمت رسانی و هم‌چنین محصولات آن، رضایت داشته‌اند. لازم به ذکر است که مجموعه اقداماتی وجود دارد که از طریق انجام آن‌ها می‌توان بر میزان رضایتمندی مشتریان افزود و از این طریق، آن‌ها را به مشتریان وفادار و همیشگی، تبدیل کرد. بنابراین در این مقاله قصد داریم به بیان چند راهکار که به افزایش وفاداری مشتریان رستوران منجر می‌گردد، بپردازیم.

افزایش وفاداری مشتریان رستوران

اقدامات لازم برای افزایش وفاداری مشتریان رستوران

توجه به خواسته‌های مشتریان

لازم است همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که مشتریان یک رستوران، از افراد و گروه‌های مختلفی هستند که هر یک انتظارات و ویژگی‌های خاصی نیز دارند. بنابراین شناخت این انتظارات و ویژگی‌ها و رد یابی صحیح آن‌ها و هم‌چنین پاسخگویی به این نیازها و درخواست‌ها، در موفقیت کسب و کار رستوران داری اهمیت و ضرورت اساسی دارد. در حقیقت می‌توان گفت رستوران داران موفق، کسانی هستند که تمرکز کافی بر روی مشتریان خود دارند و سعی می‌کنند خواسته‌های آن‌ها را بررسی نموده، پاسخ مناسبی به آن بدهند.

این افراد سعی می‌کنند جذابیت خدمات خود را افزایش دهند اما در عین حال، هزینه‌های این خدمات را ثابت نگه دارند. برای اینکه رستوران داران بتوانند با خواسته‌های مشتریان خود آشنایی پیدا کنند لازم است از طرق مختلف سعی کنند سطح تعاملات خود را با آنان گسترش دهند. مشتریان رستوران ما باید به این درک برسند که ما هر کاری که لازم است برای بهبود خدمات و هم‌چنین پاسخگویی به نیازهای آنان انجام می‌دهیم. آن‌ها باید بدانند که شرایطشان برای ما قابل درک است.

مدیریت هزینه‌ها

همان‌طور که می‌دانید یکی از دغدغه‌های اساسی مردم در چنین شرایطی، وضعیت اقتصادی است. از طرف دیگر قیمت مواد اولیه برای تولید غذای با کیفیت، افزایش یافته و به دنبال آن قیمت غذا نیز بالاتر رفته است. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که در این شرایط، افزایش قیمت غذا میزان وفاداری و هم‌چنین جلب نظر مشتریان نسبت به رستوران شما را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

بنابراین باید به هر نحو ممکن سعی کنید هزینه‌های رستوران خود را مدیریت کنید و از این طریق، مانع از افزایش قیمت‌ها شوید تا بتوانید در میان سایر رقبای کاری خود، به نحو برجسته‌تری ظاهر شوید. نکته‌ای که لازم است حتما در نظر داشته باشید این است که کنترل هزینه‌ها نباید موجب کاهش کیفیت غذا و طبخ آن شود. چنانچه بتوانید مواد اولیه‌ای را برای پخت و پز پیدا کنید و خریداری نمایید که قیمت‌های مناسب‌تری دارند می‌توانید هم به کیفیت غذا توجه داشته باشید و هم هزینه‌ها را ثابت نگه دارید و از این طریق، مشتری وفادار خود را نیز از دست ندهید.

خلاقیت و نوآوری

یکی از راهکارهایی که امروزه، برای تمامی کسب و کارها لازم و ضروری است داشتن خلاقیت و قدرت ابتکار است. در صنعت رستوران داری نیز می‌توان با استفاده از این قدرت، تحولات وسیعی را ایجاد نمود. این تحولات می‌تواند مربوط به بخش‌های مختلف یک رستوران باشد. برای نمونه می‌توانید در ایام مختلف، دکوراسیون سالن را تغییر دهید و یا چینش و یا تزئین غذای خود را متحول کنید. استفاده از انواع نوشیدنی‌های مورد نظر مراجعین رستوران، نیز از راهکارهای خلاقانه‌ای است که باعث جلب نظر مشتریان شما می‌شود.

هم‌چنین می‌توانید راهکارهای نوینی را در زمینه ارسال غذا و یا پرداخت وجوه آن‌ها در نظر بگیرید. در حقیقت در چنین شرایطی باید خصوصیات انسانی را سرلوحه کار خود قرار دهید. همان‌طور که می‌دانید یکی از بارزترین خصوصیات انسان‌ها، تنوع طلبی است. بنابراین سعی کنید در هر زمینه و بخشی از رستوران خود تنوعات را رعایت کنید.

مثلا می‌توانید منوی رستوران خود را به مناسبت ایام مختلف و فصول متعدد، تغییر دهید و یا نوشیدنی‌ها، دسرها، بسته بندی غذاها، ظروف و… را متحول کنید. اما نکته‌ای که لازم است در نظر داشته باشید این است که انجام این تنوعات و ابتکارها نباید هزینه‌ای اضافی به مشتریان، تحمیل کند چراکه در این صورت نتیجه مورد نظر و دلخواه شما اتفاق نخواهد افتاد.

بعضی از رستوران داران برای اینکه بتوانند تنوع وسیعی را برای محل کار خود ایجاد کنند به روش‌هایی روی می‌آورند تا از طریق آن بتوانند احساسی خوشایند را در مشتریان خود ایجاد کنند تا آن‌ها از این طریق به یک مشتری وفادار تبدیل شوند. از جمله این راهکارها می‌توان به به فراهم کردن یک محیط شاد و پر از انرژی اشاره کرد.

اگر مشتری هر بار که به رستوران شما وارد می‌شود این احساس خوشایند را تجربه کند برای همیشه مشتری شما باقی خواهد ماند چراکه از بودن در این مکان، رضایت دارد.

انجام تبلیغات مناسب

یکی از روش‌هایی که می‌تواند موفقیت شما را در جلب نظر مشتریان وفادار تضمین کند، انجام بازاریابی برای رستوران و تبلیغات برای رستوران است. اما لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت ارائه خدمات و نوع غذا از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند مشتریان شما، خود به خود به انجام تبلیغات در مورد رستوران شما اقدام کنند و خصوصیات آن را دهان به دهان برای یکدیگر نقل کنند.

این شیوه از تبلیغات، موثرترین و در عین حال، کم هزینه‌ترین روش است. اما نباید از انجام تبلیغات در فضای مجازی نیز غافل شوید.

 

 

+2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب
معرفی غذا

محبوب‌ترین غذاها در رستوران ایرانی

محبوب‌ترین غذاها در رستوران ایرانی غذاهای هر کشور، نشان‌دهنده‌ی ذائقه‌ی مردم آن‌منطقه است. برخی از غذاها می‌تواند به مذاق ساکنین دیگر کشورها نیز خوش بیاید.