تماس بگیرید

بازاریابی موبایل برای رستوران
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

فهرست مطلب

بازاریابی موبایل و روش های آن برای رستوران ها

درعصر حاضر دنیای دیجیتال به طرز عجیبی در حال گسترش می باشد و انسان ها باید همسو با این پیشرفت حرکت کنند. این موضوع اثر خود را روی کسب و کار ها گذاشته است و صاحبان رستوران برای جذب مشتری باید از استراتژی مختلف  استفاده کنند. اکثر مشتریان رستوران آنها را در گوشی خود جست و جو می کنند و رستوران خود را انتخاب می کنند. همین امر فرصت بسیار خوبی برای صاحبان رستوران ها قرار داده تا خود را به مشتریان معرفی کند و شانس بیشتری برای جذب آنها داشته باشند.

در این مقاله ما قصد داریم تا بهترین روش های بازاریابی موبایل را معرفی کنیم.

تعریف بازاریابی موبایل چیست؟

در حال حاضر بیشتر مردم در دنیا مالک موبایل هستند،بازاریابی موبایل یک استراتژی بازاریابی برای همه کاربران دارای تبلت، تلفن های هوشمند و ابزار های ازاین دست هستند که محتوایی را از طریق پیامک، ایمیل، شبکه های اجتماعی و…. را دریافت می کنند.

هدف بازاریابی موبایل در رستوران ها خیلی فراتر از این است که رستوران ها در اینستاگرام پیجی را درست می کنند است.در زیر به چند مورد ازآنها اشاره می کنیم.

۵ استراتژی برتر در بازاریابی موبایل برای رستوران ها

۱. یک وبسایت فعال و ریسپانسیو برای رستوران خود طراحی کنید؛

در اولین گام یک وب سایت برای رستوران خود طراحی کنید که کاربر پسند و رسپانسیو باشد. اکثر کاربران با گوشی خود رستوران مدنظر خود را جست وجو می کنند پس باید سایت شما برای انواع گوشی ها رسپانسیو باشد و بتواند بسیار خوب منوها و قسمت های مختلف رستوران شما را معرفی کند.

برای طراحی وب سایت آن را به یک تیم طراحی بدهید تا برایتان به بهترین نحو سایت مدنطرتان را  اجرا کند.

بازاریابی موبایل برای رستوران

 

۲. رستوران خود را در اپلیکیشن های مختلف معرفی کنید؛

اپلیکشن های مختلفی در حال حاضر وجود دارند که می توانند رستوران شما را به کاربران معرفی کنند. پس صاحبان رستوران ها در ابتدا باید در این اپلیکشن ها خود را معرفی کنند. این موضوع زمانی بسیار مهم است که در منطقه ایی که رستوران شما واقع است رقیب های شما زیاد باشد یا در یک کلان شهر باشد و یافتن رستوران شما برای کاربران و یا مهمان ها به این راحتی صورت نپذیرد. با معرفی کردن رستوران خود در این اپلیکشن ها شاهد خواهید بود که مشتریان رستوران شما افزایش پیدا کرده است.

 

۳.  در سرویس رایگان Google My Business رستوران خود را ثبت کنید؛

این سرویس که به صورت رایگان توسط گوگل برای معرفی کسب و کارها ایجاد شده است. صاحبان رستوران باید در ابتدا باید در این سرویس ثبت نام کنند.

شما باید در این صفحه لوکیشن رستوران خودتان، آدرس، شماره تماس، آدرس سایت تان، ساعات کاری، منو غذاها و… را باید ثبت کنید. در ثبت اطلاعات دقت کافی را داشته باشید چون بعد از ثبت رستوران شما توسط گوگل به همه نشان داده می شود و اگر صفحه ایی حرفه ایی را ایجاد کرده باشید باعث رشد چشمگیر مشتریان رستوران خود خواهید بود.

ناگفته نباشد این سرویس برای ایران در دسترس نبوده و شما می توانید اطلاعات خود را در گوگل مپ ثبت کنید چون همان بازدید ها از سمت گوگل به رستوران شما می آورد.

 

۴. از اپلیکیشن های تحویل غذا برای خدمات دهی بهتر رستوران خود استفاده کنید؛

یکی ازالزامات بسیار مهم برای رستوران ها تحویل غذا درب منازل می باشدو این امر یک امتیاز بسیار خوب برای صاحبان مشاغل به شمار می اید. در واقع خیلی از مردم ترجیح می دهند غذای خود را در خانع میل کنند و به هر دلیلی شرایط بیرون رفتن را ندارند همین موضوع باعث شده میزان تقاضای تحویل غذا درب منازل بالا رود.

برای اینکار شما باید کسی را استخدام کنید که اینکار را انجام دهد و اگر تعداد مشتریان شما بالا باشد باید افراد بیشتری را استخدام کنید. اما راه ساده تر ان این است که از اپلیکشن هایی که این خدمات را ارائه می دهند استفاده کنید تا سرعت خدمات دهی شما بالا رود و بتواند رضایت مشتریان شما را به همراه بیاورد.

 

بازاریابی موبایل برای رستوران

 

۵. از سرویس پیامکی به نفع رستوران خود استفاده کنید؛

راه دیگر برای دیده شدن رستوران شما این است که SMS برای گروه های هدف در منطقه ایی که رستوران شما واقع است بفرستید اما در انتخاب متن خوددقت کافی را داشته باشید تا بتوانید بهره وری خوبی از این کار بدست بیاوریم. بعضی از پیشنهادات  که در متن پیامک باید به آن دقت نمایید در زیر آورده شده است.

سعی کنید رویدادهای پیشرو رستوران خود را اطلاع دهید.

تخفیف ها و کوپن ها ی رستوران های خود را به مشتریان اطلاع دهید.

می توانید از طریق نرم افزار پونه بعد از سفارش غذا برای مشتریان خود متنی را با عنوان تشکر از سفارش غذا را ارسال بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب
افتتاحیه رستوران
مدیریت رستوران
افتتاحیه رستوران

پس از برنامه ریزی ها و ماه ها تلاش نوبت به افتتاح رستوران می رسد. بنظر منوی عالی چیده اید، کارکنان را آموزش داده اید،