تماس بگیرید

فروش بیشتر رستوران در سال ۲۰۲۱

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
فروش بیشتر در رستوران

برای فروش بیشتر رستوران باید عوامل و راهکار های متنوعی را انجام بدهیم که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

فهرست مطلب:

  1. چگونه وفاداری مشتریان را افزایش بدهیم؟
  2. ایجاد روش های متنوع برای خرید از رستوران
  3. جذب مشتریان جدید برای رستوران

همانطور که می دانیم رستورانداری یک صنف پر رقیب و پر ریسکی هست و کوچکترین کوتاهی در مدیریت رستوران منجر به از دست رفتن مشتریان وفادار و دائمی شما خواهد شد.در ابتدا تمرکز شما باید روی حفظ مشتریان دائمی و وفادار شما باشد و سپس برنامه های خود برای جذب مشتریان جدید را اجرا کنید.

فروش بیشتر در رستوران (موفقیت رستوران)

موفقیت رستوران را باید در مواردی چون ، جذب مشتریان جدید و ترغیب مشتریان برای تکرار خرید یا خرید بیشتر و همچنین فراهم کردن لذت تجربه خرید و صرف غذا در محیط آرام رستوران جستجو کرد.

برای موارد بالا راهکارهای متنوعی وجود دارد که به مهمترین آنها می پردازیم که اگر آنها را اجرا کنید تاثیر آن را بر فروش رستوران خود خواهید دید.

اما سوال این است! برای امکان پذیر کردن راهکاری های موفقیت فروش یک رستوران چه باید کرد!؟ جواب مشخص است و حتی راحت تر از آن چیزی که فکر کنید. دستم به قلم شوید و ضمن مشخص کردن اهدف و مسیر، آنها را به گام های عملی تقسیم بندی کنید.

۱٫ چگونه وفاداری مشتریان را افزایش بدهیم؟

شاید باورتان نشود اینکه استقبال گرم و صمیمانه ای با مشتری داشته باشید تاثیر بسیاری در افزایش وفاداری مشتری خواهد داشت. او دیگر خود را صرفا یک مشتری نمی داند و پرسنل رستوران دوستان او هستند. این صمیمت و احترام متقابل باید ایجاد احساس خوب در مشتری می شود. حال اگر شما به مشتری القا کنید که به سبب وفاداری به صورت ویژه به او خدمات می دهید و حتی تخفیف هایی برای او در نظر میگیرید، یک تجربه عالی اجتماعی و خرید برای او رقم میزنید و او دیگر دل از رستوران شما نخواهند کند.

یک اصل و یک واقعیت مهم ، حساس و درستی در بازار وجود دارد که هزینه جلب رضایت و نگهداری مشتری وفادار  کمتر است یا جذب مشتری جدید؟ پاسخ این است:حفظ مشتری وفادار! این امر بارها در کسب و کارهای مختلف آزمایش شده است ، تبلیغات باعث معرفی شما به افراد بیشتری می شود ولی مشخص نیست چند درصد از این افراد مشتری شما شوند و ثانیا بعد از جذب مشتری آیا مشتری وفادار شما باقی بمانند یا نه!

بنابراین این یک اصل حیاتی که جلب رضایت مشتری وفادار است را در الویت کاری رستوران خود قرار دهید و آموزش های لازم و مرتبط را به پرسنل خود بدهید، قطعا تاثیر آن را بر فروش خود خواهید دید.

 ۲٫ ایجاد روش های متنوع برای خرید از رستوران

الان فروش رستوران تنها به فضای داخلی خود رستوران خلاصه نمی شود . استفاده ازامکان و خدمات بیرون بر و امکان رزرو میز و خرید غذا با برنامه های موبایل سفارش غذا مثل اسنپ فود و … را فراهم کنید.

در هر شهر و هر منطقه از ایران مردم غذاهای خاصی رو دوست دارند . یک منوی غذایی متناسب با علاقمندی مشتریان طراحی کنید . بهتر است برای هر سه وعده ی غذایی صبحانه ناهار و شام برنامه داشته باشید و همه این موارد را در خدمات بیرون بر و آنلاین خود نیز لحاظ نمایید.

امروزه دیگر کمتر کسی در صف های خرید غذای رستوران می ایستد. سفارش آنلاین غذا بسیار متداول شده و اگر رستوران خود را با شرایط روز هماهنگ نکنید قطعا از رقیبان خودعقب افتاده و نظاره گر موفقیت آنها خواهید شد. پس تا دیر نشده دست به کار شوید!

۳٫ جذب مشتریان جدید برای رستوران

رعایت تمام و کمال دو راهکار بالا یعنی حفظ و رضایت مشتریان وفادار و ایجاد خدمات و روش های خرید متنوع و به روز، تاثیر زیادی روی جذب مشتریان جدید خواهد داشت.

راهکار مهم دیگری که وجود دارد، بازاریابی است. یکی از روش های بازاریابی سنتی برای رستوران نصب بنر یا تبلیغات در روزنامه ها و … بود که امروزه دیگر کسی دنبال چنین ابزارهای تبلیغی نمی رود مگر اینکه از وضعیت بازار خبر نداشته باشد. کم هزینه ترین راه تبلیغات استفاده از شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسرها هست. اینفلوئنسرها به افرادی گفته می شود که در یک حوزه تخصصی فعالیت می کنند و تجارب خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و حتی آموزش می دهند. فالوورها و پیگیرکنندگان این افراد بسیار هدفمند هستند و به نوعی خود مشتری هستند که اگر شما تبلیغات اصولی و حرفه ای را به اینفلوئنسرها بسپارید نتیجه فوق العاده ای در جذب مشتریان جدید خواهید گرفت.حتما امتحان کنید!

حال اگر شما در کنار طبخ غذاهای خوشمزه و با کیفیت، برای مشتریان های جدید کمپین های مختلفی مثل تخفیف و جایزه و حتی پیش غذای رایگان در نظر بگیرید سنگ تمام گذاشته اید و به شما تبریک میگوییم شما موفق شده اید!

یکی از راه های دیگر جلب مشتری جدید برگزاری رویداها و شرکت در امور خیریه است. مردم به صورت غیر مستقیم با شما آشنا می شوند و کنجکاو می شوند حتی برای یکبار هم شده از خدمات شما استفاده کنند.

برای شرکت در امور خیریه کافی است کمپین خیریه ای راه بیندازید و درصدی از فروش خود را به امور خیریه ای اختصاص بدهید . این کار در ایجاد حس مثبت و اجتماعی تاثیر بسزایی در جدب مشتریان جدید و البته رضایت و وفاداری مشتریان دارد.

حال اگر میزبان رویدادهای خیریه ، آموزشی و مهمانی ها و جشن تولدها و دورهمی ها  باشید سیل جدیدی از مشتریان جدید  به سمت رستوران شما سرازیر  خواهد شد.

نتیجه گیری

برآیند راهکارهای بالا را اگر بخواهیم در چند جمله خلاصه کنیم باید بگوییم: بروز باشید و از راهکارهای نوین رزرو و فروش غذا بهره ببرید، هوای مشتریان وفادار را داشته باشید و ارتباط صمیمانه ای با آن ها برقرار کنید و با حضور در فضای مجازی و معرفی کامل و جذاب خود در بستر شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام دست پیشی را نسبت به رقبا بگیرید و الگویی شوید برای دیگر همکاران …

اگر راهکار دیگری به ذهن شما می رسید در زیر همین پست کامنت کنید …

دیگر مطالب
دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین رستوران ها _ شیراز

در بخش بهترین رستوران ها به معرفی رستوران های برتر از نگاه مردم می پردازیم. در این پست به ۵ رستوران برتر شیراز از نظر

زنبیل خرید