تماس بگیرید

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

فهرست مطلب

در حال حاضر، مدیریت کردن رستوران، دارای اهمیت اساسی است. به طوری که امروزه، از این کسب و کار به عنوان صنعت رستوران داری یاد می‌شود. بنابراین ورود به این کسب و کار و موفقیت در آن در طول زمان، دارای پیچیدگی‌های مخصوص به خود است و لازم است قبل از تاسیس چنین فضایی، حتما به این پیچیدگی‌ها توجه داشته باشید تا موفقیت خود را تضمین کنید. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از رستوران‌ها در همان سال‌های ابتدایی پس از راه اندازی، با شکست مواجه می‌شوند. در حقیقت، عدم موفقیت در رستوران داری می‌تواند دلائلی چند گانه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بیان چند عامل که باعث می‌شود بعضی از رستوران‌ها در سال‌های اولیه پس از تاسیس شکست بخورند، بپردازیم.

چرا خیلی از رستوران‌ها بعد از راه اندازی موفق نمی‌شوند؟

مدیریت ناصحیح رستوران

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر، مدیریت کردن یک رستوران، اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت می‌توان گفت مدیر یک رستوران بودن، بدین معنا است که صاحب چنین مکانی، لازم است همیشه و به طور کامل در دسترس باشد و تمامی جوانب کاری این محیط را به طور دقیق، تحت کنترل خود در بیاورد. مدیر چنین مکانی باید در کنار سایر کارکنان مشغول کار و فعالیت باشد و پرسنل را به حال خود رها نکند. امروزه یکی از دلائلی که باعث محبوبیت و شهرت چنین مکان‌هایی می‌شود این است که مدیر به صورت تمام وقت در اختیار کارکنان و مشتریان است. مدیران موفق در این صنعت، کسانی هستند که سعی دارند تمامی امور را از نزدیک‌ترین فاصله مدیریت کنند تا از این طریق به سود دهی مناسب نیز دست یابند.

عدم استفاده صحیح از پرسنل کارآمد

لازم است بعد از راه اندازی رستوران خود، بلافاصله بخش‌های مختلف را از یکدیگر تفکیک کنید و برای هر یک از بخش‌ها مدیر جداگانه‌ای تعیین نمایید. بنابراین سعی کنید از میان پرسنل خود افرادی را برای مدیریت بخش‌های مختلف در نظر بگیرید که دارای دانش و تجربه هستند و می‌توانند اطمینان و اعتماد شما را جلب کنند تا در طول زمان با یکدیگر دچار مشکل نشوید. تعیین یک مدیر مناسب برای هر بخش، باعث می‌شود تا از عملکرد تمامی قسمت‌ها اطمینان خاطر پیدا کنید.

به عنوان نمونه می‌توانید از میان پرسنل خود فردی را به عنوان مدیر آشپزخانه تعیین نمایید و یک نفر را مدیر پرسنلی قرار دهید. بسیاری از رستوران داران پس از انجام این کار، مدیران بخش‌ها را به حال خود رها می‌کنند و به کار خود مشغول می‌شوند. در حالی که لازم است پس از واگذاری بخش‌های مختلف به مدیران دانا، خودتان نیز بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشید و از نزدیک شاهد فعالیت‌هایشان باشید. این عامل باعث می‌شود تا در صورتی که دیگر کارکنان از مدیریت آن‌ها ناراضی بودند به سرعت متوجه شوید و در طول زمان، با مشکل مواجه نشوید. از طرف دیگر می‌توانید در بسیاری از بخش‌های مهم رستوران خود از نرم افزارهای جامع کمک بگیرید تا انرژی کم‌تری خرج کنید و بازدهی بیشتری به دست آورید. از جمله این نرم افزارها می‌توان نرم افزار مدیریت رستوران، نرم افزار حسابداری رستوران و …را نام برد.

سرویس دهی ضعیف به مشتریان

لازم است بدانید پیش از راه اندازی یک کسب و کار از جمله رستوران داری، برنامه ریزی دقیق، ضرورت دارد. چنین برنامه ریزی دقیقی، باید تا انتهای فعالیت یک کسب و کار، ادامه پیدا کند. بنابراین قبل از اینکه رستوران خود را تاسیس کنید باید بدانید که چگونه می‌خواهید خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید.

رستوران‌ها از جمله مشاغلی هستند که در تاسیس آن‌ها و ادامه فعالیتشان، کیفیت مواد غذایی و کیفیت پخت و پز، حائز اهمیت اساسی است. بنابراین همیشه و در همه حال، از کیفیت موادی که برای طبخ غذا از آن استفاده می‌کنید مطمئن شوید و از نزدیک بر آن نظارت داشته باشید. این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید که در صورتی که کیفیت غذای شما پایین باشد مشتری خود را بلافاصله و برای همیشه، از دست خواهید داد و این عامل عدم موفقیت شما را در این کار، تضمین خواهد کرد.

از طرف دیگر شما به عنوان مدیر رستوران، باید جوانب دیگر این محیط را نیز مدیریت کنید. از جمله باید توجه کافی به بهداشت محیط داشته باشید و به مشتری خود احترام بگذارید و از کارکنان خود نیز بخواهید تا احترام مشتریان را حفظ کنند. بعضی از مشتریان رستوران، ممکن است از سرویس دهی و خدمات، ناراضی باشند. در چنین شرایطی باید بتوانید با شیوه صحیح، با وی برخورد کنید و عدم رضایت وی و رفتارش را مدیریت نمایید.

در حقیقت می‌توان گفت رستوران داری، نوعی کسب و کار تجاری کوچک است و به طور معمول، مدیران کمی هم دارد. بنابراین فشار کاری بالا و ریسک بسیاری بر دوش تعداد محدودی مدیر قرار می‌گیرد و انرژی زیادی از آن‌ها خواهد گرفت. بنابراین با برنامه ریزی دقیق و اجرای برنامه‌ها می‌توانید بر عدم موفقیت شغلی خود، غلبه کنید.

موقعیت مناسب رستوران

لازم است رستوران خود را در مکانی راه اندازی کنید که از نظر جغرافیایی و موقعیت مکانی، جایگاه مناسبی داشته باشد. بعضی از رستوران داران گمان می‌کنند که این عامل در جلب و جذب مشتریان تاثیر چندانی ندارد. آن‌ها بر این باورند که می‌توانند با غذای با کیفیت و عالی، شرایطی را فراهم کنند که نقش مکان، نادیده گرفته شود. در حالی که این گمان، ناصحیح است. در حقیقت مسیرهای دستیابی به یک رستوران و دسترسی مناسب به آن از جمله عوامل پر رونق بودن و یا عدم استقبال مشتریان از این مکان خواهد بود. برای نمونه شما نمی‌توانید رستوران خود را در مکانی تاسیس کنید که تنها عده کمی از افراد به آن رفت و آمد دارند. در این صورت عدم موفقیت شما قطعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب
مهمترین عملیات اجرایی رستوران
مدیریت رستوران
مهمترین عملیات اجرایی رستوران

عملیات اجرایی رستوران که در مراکز غذایی (رستوران ها، فست فودها، تالارها) صورت می گیرد تقریباً بیشتر از سرو و تحویل غذا است. رستوران های

کنترل داخلی در رستوران
مدیریت رستوران
کنترل داخلی در رستوران ها

طبق آخرین آمار از رستوران ها ، سرقت و کلاهبرداری کارمندان هر ساله از ۴ تا ۵ درصد از درآمد فروش سالانه برای رستوران ها

گرانترین رستوران های جهان
معرفی رستوران
گرانترین رستوران های جهان

این رستوران ها با صرف میلیون ها دلار هزینه در زمینه طراحی و ساخت ، استخدام کارمندان درجه یک ، تهیه غذا با، باکیفیت ترین