تماس بگیرید

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

فهرست مطلب

کلیشه قدیمی درباره این موضوع که {کار خود را دوست بدار و دیگر حتی یک روز هم احساس کار کردن نخواهی داشت} را باور دارم و به عقیده من کاملا صحیح است. بسیار به ندرت پیش می‌آید که برای رفتن به سر کار وحشت‌زده باشم.

“دیوید بویان(David Boyan) صاحب Caffe Sonara”

عاشق کار خود باشید

اولین و مهمترین خصلت مدیران موفق کافی شاپ این است که عاشق کار خودشان هستند و این عشق و علاقه را به مشتریان خود انتقال می دهند.

آموزش کارکنان را در الویت قرار دهید.

از مزیت کارکنان آموزش دیده و حرفه ای حس خوشایندی را به مشتریان می دهد و با اطلاعات و راهنمایی هایشان می توانند تجربه یک نوشیدنی دلچسبی را برای مشتریان رقم بزنند.

کارکنان حرفه ای ابتدا ذائقه و علاقمندی مشتریان را میسنجمد و با پیشنهادات درست باعث رضایت  وفواداری مشتریان می شوند.

در کنار نوشیدنی عالی، محیطی آرام برای مشتریان ایجاد کنید.

به این صحبت از تری میهان از کافه داران دنور  توجه کنید:

” تصورات بسیاری از چگونگی ساخت قهوه خوب وجود دارد اما آن فراتر از یک باریستا خوب بودن و نوشیدنی خوب درست کردن است. ساخت نوشیدنی خوب و فراهم آوردن محیطی آرام و تمیز است که در مجموع تاثیرگذار خواهد بود.”

با آویز کردن نقاشی های الهام پخش با موزیک های آرامش بخش،‌و استفاده از تجهیزاتی که تجربه راحت و آرامی را برای مشتریان ایجاد کند استفاده کنید.

در کنار نوشیدنی غذا پیشنهاد دهید.

درست است که اکثر مردم صبح ها برای نوشیدن قهوه به کافه می روند ولی بعضا در کنار نوشیدنی دوس دارن غذایی هم سفارش بدهند. غذایی متعادل تر ماننذ ساندویج ههای گرم که می توان به عنوان وعده غذایی صبحانه میل کرد.

می توان برای میان وعده ها هم پیشنهاداتی در نظر گرفت  که در کنار مطالعه دورهمی و … میل کنند.

از نرم افزارهای مدیریت کافی شاپ استفاده کنید

نرم افزار مدیریت کافی شاپ می تواند در کار های مهم مدیریتی شما مانند صدور فاکتور فروش، فک میز حرفه ای،  حسابداری و انبارداری، مدیریت پرسنل، مدیریت بن خرید و تخفیف و … همیار شما باشد و بسیاری از امور کافه داری را برای شما آسان کند.

نه تنها کارکنان شما از مزایای سهولت در سفارش گیری آسان بهره مند خواهند شد، شما و مدیر شما نیز میتوانید از در جریان بودن کارها به صورت درست و دقیق بهره ببرید.

برای ساعات پرمشتری هفتگی برنامه داشته باشید

در ساعات ئر مشتری هفتگی بخشی از مشتریان درخواست قهوه سفارشی دارند و بخشی دیگر سریع تر یک قهوه معمولی میخواهند، که این مسئله باعث رنجش خاطر هر گروه مشتری مس شود . حالا صف خرید مشتریان را به این مشکل اضافه کنید. با راه اندازی یک خط سفارش دیگر قهوه می توان این مشکل را حل کرد و سریعتر به مشتریان خدمات داد و  رضایت مشتریان را بدست آورد.

ایجاد سرگرمی با اجرای هنرهای محلی و پخش موسیقی

درتایم شب برای ایجاد حس دلپذیر و در عین حال دعوت کننده به داخل کافی شاپ از اجرای گروه های موسیقی محلی بهره ببرید . حتی در کنار موسیقی می توانید از هنر دیگر هنرمندان اجرا استفاده کنید.این باعث می شود مشتریانی که حتی قصد ماندن در داخل کافی شائ را ندارند بمانند و تجربه خوبی در محیط کافی شاپ داشته باشند و هنرمندی گروه های محلی به وجد بیایند. حالا اگر شاهد هنر نقاشان و صنایع  دستی و … باشند چقدر برای آنها لذت بخش بود و این خود باعث حمایت از هنرهای بومی و محلی می شود.

حمایت از محیط زیست را در برنامه داشته باشید

می توانید با اعلام اینکه اگر فنجان های قهوه شخصی خود را به همراه داشته باشید ما به شما تخفیف می دهیم . این کار ضمن جلب مشتریان بیشتر به سهولت در فرآیند کار شما سرعت بخشیده و علاوه بر این حمایت حامیان محیط زیست را جذب خواهید کرد.

با تدوام خدمات عالی به مشتریان ، مشتریان وفادار بسازید

مشتریان دائمی و ویژه خود را شناسایی کنید و بطور پیوسته به آنها تحربیات مشابهی ارائه بدهید. هر روز به مشتریان خود این مزیت را القا کنید که در تلاش هستید با فراهم کردن محیط آرام و فضای کافه با انرژی مثبت ، دکوراسیون زیبا ، رفتار کارکنان  و نوشیدنی ها با طعم و مزه عالی، تجربه عالی در آنها ایجاد کنید.

طبق آمار های منتشر شده ، مشتریان شما تنها یک بار قهوه با طمع ی بدی را در کافه ی شما بنوشند، ۵۰% آنها ناراحت خواهند شد، ۱۷% آنها از خرید آن قهوه پشیمان خواهند شد، و ۶% درصد آنها احساس خواهند که روزشان به طور کلی خراب شده است. و این می تواند برای برنامه مشتری مداری شما مشکلاتی ایجاد کند و متضرر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب
صبحانه
بلاگ
مواد غذایی مقوی برای صبحانه خوشمزه

طبق تحقیقات، متخصصان تغذیه صبحانه را از اصلی ترین وعده های غذایی خوانده است. انسان وقتی روز خود را شروع میکند ، به انرژی زیادی

قهوه
مدیریت کافی شاپ
انواع مختلف قهوه و خصوصیات آن ها

قهوه یک نوشیدنی سلیقه ای میباشد. بسیاری از افراد آن را به خاطر طعم تلخ آن دوست ندارند ، بسیاری هم با نوشیدن آن دچار

مهمترین عملیات اجرایی رستوران
مدیریت رستوران
مهمترین عملیات اجرایی رستوران

عملیات اجرایی رستوران که در مراکز غذایی (رستوران ها، فست فودها، تالارها) صورت می گیرد تقریباً بیشتر از سرو و تحویل غذا است. رستوران های

کنترل داخلی در رستوران
مدیریت رستوران
کنترل داخلی در رستوران ها

طبق آخرین آمار از رستوران ها ، سرقت و کلاهبرداری کارمندان هر ساله از ۴ تا ۵ درصد از درآمد فروش سالانه برای رستوران ها